به گزارش CNN فارسی ، یک روزنامه نگار در این شهر به CNN گفت که گروهی چهار نفره چند روز پیش یک تاجر را به همراه پسرش در ولایت هرات ربوده بودند.

طالبان ، تاجر و پسرش را آزاد کردند و آدم ربایان را کشتند. روزنامه نگار و یک منبع دیگر گفتند اجساد آدم ربایان روز شنبه در چهار مکان مختلف شهر هرات به دار آویخته شدند.
شیر احمد عمر مهاجر ، معاون والی هرات نیز به یک خبرنگار محلی گفت: در درگیری در منطقه ۱۴ هرات چهار نفر کشته و یک نفر مسلح از امارت اسلامی زخمی شد.

ویدئو و تصاویر از هرات نشان می دهد که یک مرد از جرثقیل در میدان مرکزی آویزان شده است. شاهدی به CNN گفت جمعیتی برای مشاهده جسد جمع شده اند.

یک دانشجوی و فعال در شهر به CNN گفت که این افراد “در حین عملیات مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و سپس به دار آویخته شدند تا مردم درس بگیرند.”

هنوز طالبان هیچ گونه اظهار نظری نکرده است.
در اوایل ماه جاری اجساد چهار آدم ربای ادعایی در میدان مرکزی شهر مزار شریف آویخته شد. گزارش شده است که آنها پس از ربودن چند کودک در درگیری با طالبان کشته شده اند.
این رویدادها در پی گزارش های اخیر در مورد سرکوب شدید طالبان در سراسر افغانستان از زمان به دست گرفتن قدرت ملت در ماه اوت منتشر شده است.

در حالی که این گروه شبه نظامی گفته است که حکومت آنها نسبت به دوران قبلی خود در دولت ملایم تر خواهد بود ، از آن زمان گزارش های متعددی وجود دارد که نشان می دهد طالبان به خشونت های شدیدی علیه افغان ها همچنان تمایل دارند. این موضوع شامل بازداشت و تعرض روزنامه نگاران ، استفاده از شلاق علیه زنان شرکت کننده در اعتراضات و استفاده از شلیک گلوله و ضرب و شتم برای سرکوب مخالفان در بزرگترین تظاهرات کابل تا کنون علیه حکومت طالبان است.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید