به گزارش CNN فارسی ، نظرسنجی دولت از فعالیت های اقتصادی تولیدی که روز پنجشنبه منتشر شد در ماه سپتامبر به ۴۹٫۶ رسید ، در حالی که در ماه اوت ۵۰٫۱ بود. هر مقدار زیر ۵۰ نشان دهنده انقباض است-و در این مورد ، این اولین بار بود که نظرسنجی رسمی نشان می داد که فعالیت ها از زمان شروع همه گیری کووید -۱۹ در حال کاهش است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین که روز پنجشنبه اضافه کرد که مشاغل با انرژی بالا رونق نگرفته اند ، هزینه های بالا در حال خراب شدن کارخانه ها است.
جولیان ایوانز پریچارد ، اقتصاددان ارشد چینی در Capital Economics ، در یادداشت تحقیقی پنجشنبه خود می نویسد: “موضوع  این است که صنعت ، حتی قبل از آخرین کمبود برق در حال رشد به جلو بود.”
رونق ساخت و ساز و تولید ، بخش عمده ای از بهبود اقتصادی چین را در سال جاری رقم زد و همچنان نقش مهمی در رشد دارد.
اما این کار نیاز به  قدرت و در نتیجه مقادیر زیاد زغال سنگ دارد. کمبود برق در ماه ژوئن شروع به افزایش کرد اما از آن زمان به بعد با افزایش قیمت زغال سنگ و تلاش استانهای چین برای دستیابی به اهداف پکن برای کاهش انتشار کربن بدتر شده است.
وخامت شدید قدرت باعث خاموشی برای خانوارها و کارخانه ها برای کاهش تولید شده است – تهدیدی برای اقتصاد وسیع کشور که می تواند فشار بیشتری را بر زنجیره های عرضه جهانی وارد کند.
به گزارش رسانه های دولتی ، به شرکت های واقع در مناطق صنعتی کشور گفته شده است که مصرف انرژی خود را برای کاهش تقاضا برای برق محدود کنند. این مشکل باعث شد شرکت دولتی شبکه چین این هفته بگوید که “برای مبارزه با نبرد سخت منبع تغذیه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد” و تمام تلاش خود را برای تأمین مصرف مسکونی به کار می گیرد.
ایوانز-پریچارد خاطرنشان کرد که آخرین نظرسنجی ها قبل از اینکه بیشترین تاثیر از آخرین کمبود برق احساس شود ، انجام شد.
وی با اشاره به اینکه گزارشات رسانه ها نشان می دهد کارخانه ها در بیش از ۲۰ استان مجبور به کاهش تولید شده اند ، افزود: “از آن زمان به بعد ، کمبود نیرو شدت یافته است.”

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید