به گزارش CNN فارسی ,این گزارش که در تاریخ دوشنبه اعلام شده است ، می گوید آکادمی علوم دفاعی این کشور در ۱۱ و ۱۲ سپتامبر موشک ها را با موفقیت آزمایش کرد و اضاف کرد که این سلاح ها به مدت دو سال در حال توسعه بود.

قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه موشک های بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کرده است. با این حال ، چنین قطعنامه هایی بر توسعه یا آزمایش موشکهای کروز متمرکز نشده است.
برخلاف موشک های بالستیک ، موشک های کروز توسط موتورهای جت به حرکت در می آیند. مانند هواپیما ، آنها نزدیک به زمین می مانند و تشخیص آن ها را سخت تر می کند.
به گزارش KCNA ، موشکهای جدید به مدت ۷۵۸۰ ثانیه در مدار بیضی شکل در هوا در بالای سرزمین و آب های کره شمالی حرکت کرده و اهدافی را در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.
این آژانس می گوید “این موشک بازدارنده موثر دیگری برای تضمین بیشتر امنیت دولت ما و مهار قوی مانورهای نظامی نیروهای متخاصم علیه کره شمالی است.”
یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی به CNN گفت که ارتش در همسایگی کره جنوبی در حال تحقیق درباره پرتاب گزارش شده است.
این مقام آمریکایی می گوید: “موشک های کروز اغلب پس از آزمایش در ارتفاع پروازی کم  شناسایی می شوند. کره شمالی امسال دو آزمایش موشک کروز انجام داده بود ، اما ما آنها را فاش نکردیم زیرا همه آزمایش های موشک کروز را که شناسایی می کنیم فاش نمی کنیم.”.
کره شمالی در اوایل سال جاری دست کم دو پرتاب آزمایشی انجام داد و به طور گسترده ای به عنوان پیامی برای دولت بایدن در مورد اهمیت کشور منزوی در منطقه تلقی شد.
اما ایالات متحده در مورد آخرین پرتاب گزارش شده اظهار نظری نکرده است.

ترجمه از وبسایت خبرگزاری رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید