به گزارش CNN فارسی ، تنها چند ماه پس از پیروزی چشمگیر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، نظرسنجی‌ها از کاهش شدید محبوبیت وی خبر می‌دهند.

در آخرین نظرسنجی که با همکاری مشترک خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و سازمان پژوهشی «نوراک» انجام گرفت، تنها ۵۰ درصد از شهروندان آمریکایی موافقت خود را با سیاست‌های دولت بایدن اعلام کرده و در مقابل ۴۹ درصد گفته‌اند که مخالف عملکرد کاخ سفید هستند.

در نظرسنجی ماه ژوئیه ۵۹ درصد و در ماه اوت ۵۴ درصد آمریکایی‌ها از دولت بایدن اعلام حمایت کرده بودند. نظرسنجی اخیر روند کاهشی محبوبیت دولت کنونی آمریکا را با شتابی سریع نشان می‌دهد.

این کاهش حمایت‌ها در حالی است که حزب دموکرات دچار اختلافات داخلی عمیقی شده ‌و چنین اختلافاتی باعث توقف اجرای برنامه‌های انتخاباتی جو بایدن شده است.

بایدن جمعه در دیدار با نمایندگان دموکرات کنگره از آنها خواست با پشت سر گذاشتن اختلافات، به دو برنامه اقتصادی او که با هدف حمایت و تقویت توانایی «طبقه متوسط» طراحی شده‌اند، رای مثبت بدهند.

رئیس جمهور آمریکا پس از این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «به همراه نمایندگان این برنامه را اجرا خواهیم کرد.»

او اشاره کرد که «مهم نیست این برنامه طی شش دقیقه، شش روز یا شش هفته دیگر انجام شود، مهم آن است که حتما آن را انجام خواهیم داد.»

دیدار کم سابقه بایدن از کنگره در پی دیدار رهبران‌ حزب دموکرات از کاخ سفید برای تصویب و اجرای هر چه سریعتر برنامه‌های حمایت اقتصادی دولت آمریکا انجام پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید