به گزارش CNN فارسی ،بسیاری از بخش های اروپا در حال مبارزه با افزایش آمار مبتلا به عفونت‌ هستند و آلمان روز پنجشنبه بیشترین تعداد موارد جدید روزانه خود را از زمان شروع همه‌گیری گزارش داد. هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، در یک هشدار جدید وحشتناک گفت که سرعت انتقال در سراسر منطقه “نگرانی جدی” است.
کلوگ در بیانیه ای گفت: «ما بار دیگر در کانون زلزله هستیم.
وی هشدار داد: «طبق یک پیش‌بینی قابل اعتماد، اگر در این مسیر بمانیم، تا اول فوریه سال آینده می‌توانیم شاهد نیم میلیون مرگ دیگر ناشی از کووید-۱۹ در اروپا و آسیای مرکزی باشیم».
بخش‌های بزرگی از این قاره در حال مبارزه برای مقابله با موج دلتا هستند که کاهش محدودیت‌ها را در بسیاری از کشورها پیچیده کرده است. اروپای شرقی به شدت آسیب دیده است. موارد ابتلا در روسیه و اکنون آلمان در سطح بی سابقه ای است، در حالی که پایتخت اوکراین محدودیت های شدید جدیدی را روز دوشنبه اعمال کرد.

بسیاری از کارشناسان ابراز نگرانی کرده اند که افزایش بیشتر عفونت ها، همراه با سرماخوردگی فصلی زمستان، می تواند کارکنان مراقبت های بهداشتی را در طول کریسمس و در سال جدید تحت فشار غیرقابل کنترلی قرار دهد.
سازمان جهانی بهداشت در آخرین به‌روزرسانی هفتگی خود اعلام کرد اروپا در هفته گذشته ۶ درصد افزایش موارد ابتلا را ثبت کرده است. این بالاترین رقم در بین هر منطقه جهانی بود.
کلوگ گفت: «ما در نقطه بحرانی دیگری از ظهور مجدد همه‌گیری هستیم. وی دو عامل را عامل موج جدید دانست. کاهش اقدامات کووید-۱۹ و عدم پوشش واکسیناسیون در بالکان و شرق این قاره.
او گفت: «نرخ بستری شدن در بیمارستان در کشورهایی که جذب واکسن پایینی دارند، به طور قابل توجهی بالاتر و سریعتر از کشورهایی که جذب واکسن بالاتری دارند، افزایش می‌یابد».
ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان روز چهارشنبه هشدار داد که برای افرادی که از واکسینه شدن خودداری می کنند، اقدامات سختگیرانه تری لازم است. اسپان همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که از او در رم در جریان G20 در یک روز بیشتر از آلمان در چهار هفته درخواست گواهی واکسیناسیون کرده است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید