به گزارش CNN فارسی، قام‌های امنیتی در اسرائیل اعلام کردند باز گرداندن این سامانه‌ها به روسیه به دلیل نیاز این کشور به این سامانه‌ها در جنگ با اوکراین است.

بر اساس این گزارش‌ها، این سامانه در منطقه مصیاف در سوریه نصب شده بوده است.

منطقه مصیاف در استان حما محل حضور نیروهای جمهوری اسلامی و شبه نظامیان مورد حمایت تهران بوده و در سال‌های اخیر بارها در حمله‌های منتسب به اسرائیل، هدف قرار گرفته است.

در همین حال ارتش اسرائیل اوایل شامگاه پنج‌شنبه اهدافی را در اطراف شهر مصیاف مورد حمله قرار داد. هدف‌هایی که به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، انبارهای تسلیحات و محل استقرار شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران بوده است.

حمله پنج‌شنبه شب، بیست و یکمین حمله اسرائیل در خاک سوریه از آغاز سال ۲۰۲۲ و سومین مورد حمله به اهدافی در استان حما بود.

ارتش اسرائیل معمولا از اظهار نظر رسمی درباره حمله‌های خود به موضع نیروهای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه خودداری می‌کند.

با این حال مقام‌های اسرائیل بارها گفته‌اند این کشور برای حفاظت از خود، شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران و محموله‌های تسلیحاتی ارسالی برای آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال در روزهای گذشته آمریکا و ایران به مواضع یکدیگر در سوریه حمله کرده‌اند.

دور جدید حمل‌های متقابل نیروهای آمریکا و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران از دوشنبه ۱۵اوت (بیست و چهارم مرداد ماه) و پس از آن آغاز شد که چندین پهپاد نیروهای تحت حمایت تهران در سوریه، به پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم در این کشور حمله کردند.

در همین حال نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که مقام‌های ایالات متحده از طریق کانال‌های خصوصی و همچنین به صورت علنی به ایران اعلام کرده‌اند این حمله‌ها به مذاکرات برای احیای برجام ارتباطی ندارند و قصدشان تشدید خصومت‌ها نیست بلکه تنها به دنبال حفظ منافع ایالات متحده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید