به گزارش CNN فارسی برخی منابع امنیتی به رسانه‌ها گفته‌اند که تعداد این افراد حدود ۱۵ نفر می‌شود که پس از بازدید از یک یتیم‌خانه در حال بازگشت بودند که آنها را به زور از اتوبوسی خارج کردند.

تاکنون جزییات زیادی از این حادثه منتشر نشده اما مقامات آمریکا گفته‌اند که در جریان این حادثه هستند.

یک مقام امنیتی محلی به خبرگزاری فرانسه گفته است که مبلغان و خانواده‌هایشان در اختیار یک باند مسلح هستند.

هائیتی یکی از بالاترین آمار را در آدم‌ربایی در جهان داراست، زیرا باندهای قدرتمند از بی‌قانونی سوء استفاده کرده و با گروگان‌گیری درخواست باج می‌کنند.

تاکنون وزارت دادگستری هائیتی و پلیس این کشور در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

دولت آمریکا هم هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد این حادثه ارائه نکرده، اما وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته که در جریان گزارش‌ها قرار دارد و ایمنی شهروندان آمریکایی در خارج از کشور یکی از اولویت‌های اصلی آنان است.

گروه‌های مسلح سالهاست که فقیرترین مناطق پایتخت هائیتی را تحت کنترل خود دارند. آنها اخیرا مناطق تحت کنترل خود را به سایر نقاط پورتو پرنس و مناطق دورافتاده آن گسترش داده‌اند و همین امر منجر به افزایش گسترده آدم ربایی شده است.

به گفته مرکز تجزیه و تحلیل و تحقیقات حقوق بشر که یک گروه جامعه مدنی مستقر در پورتو پرنس است، بیش از ۶۰۰ آدم ربایی در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ ثبت شده، و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲۳۱ مورد گزارش شده بود.

خشونت‌ها در هائیتی که فقیرترین کشور قاره آمریکا است، پس از ترور جوولن مویز، رئیس جمهور این کشور در ماه ژوئیه و زلزله ماه اوت که بیش از ۲۰۰۰ کشته بر جای گذاشت، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید