به گزارش CNN فارسی ، Merdeka 118 که قرار است در سال آینده به دومین ساختمان بلند جهان تبدیل شود، اکنون بالاتر از برج ۲۰۷۳ فوتی شانگهای چین قرار دارد و تنها در کنار برج خلیفه در دبی کوتاه به نظر می رسد.
اسماعیل صبری یعقوب، نخست وزیر مالزی، در مراسمی به مناسبت تکمیل گلدسته ی برج در روز سه شنبه، این پروژه را “برج نمادین آینده” توصیف کرد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: «این نه تنها یک دستاورد بزرگ در زمینه مهندسی است. اما همچنین موقعیت مالزی را به عنوان یک کشور مدرن و توسعه یافته تقویت می کند.

این برج با ۳٫۱ میلیون فوت مربع مساحت، که بیش از نیمی از آن به عنوان دفاتر ارائه می شود، یک مرکز خرید، یک مسجد، یک هتل پارک حیات و مرتفع ترین عرشه دیدبانی آسیای جنوب شرقی را نیز در خود جای خواهد داد. محوطه وسیع‌تر چهار جریب همچنین شامل فضاهای عمومی و یک پارک در سطح زمین خواهد بود.
این آسمان‌خراش در بخشی تاریخی از کوالالامپور به استادیوم مردکا است، جایی که تونکو عبدالرحمن رهبر سابق مالزی در سال ۱۹۵۷ استقلال مالزی را اعلام کرد.

فندر کاتسالیدیس، مدیر معماری استرالیایی پشت این پروژه، گفت که صفحات شیشه ای مثلثی نمای ساختمان از الگوهای موجود در هنر و صنایع دستی مالزی الهام گرفته شده است. این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: این طرح همچنین به‌طور نمادین ترکیب فرهنگی غنی که مردم کشور را تعریف می‌کند، است.
در بیانیه ای، یکی از شرکای موسس این شرکت، کارل فندر، افزود که این ساختمان به منظور غنی سازی «انرژی اجتماعی و بافت فرهنگی شهر» طراحی شده است.
وی افزود: «علاوه بر این، دستاورد ایجاد دومین ساختمان بلند جهان ، سال‌ها برنامه‌ریزی، حل مسئله، همکاری و تلاش انسانی مورد نیاز برای تحقق ساختمانی با این پیچیدگی را جشن می‌گیرد.» “دستیابی به این نقطه عطف ارتفاع یک امتیاز است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید