به گزارش CNN فارسی ، این نظرسنجی را «سلرز اند کو»، شرکت تحقیقاتی افکار عمومی و «دس مونیس رجیستر/مدیاکام»، وب سایت خبری آمریکایی، بین ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ماه در ایالات آیووا ترتیب داده و ۶۸۵ نفر در آن شرکت کردند.

بنا بر این نظرسنجی، ۵۱ درصد از رای‌دهندگان احتمالی در آیووا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از ترامپ خواهند کرد و ۴۰ درصد حامی بایدن خواهند بود.

همچنین چهار درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که به هیچ یک از این دو نامزد احتمالی رای نخواهند داد و ۵ درصد نیز درباره مشارکت در انتخابات مطمئن نبودند.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ در آیووا پیروز شد و شش رای الکترال آن را از آن خود کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۶ برنده آیووا شد و با ۹/۲ امتیاز از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها پیشی گرفت.

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال نامزدی دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ ادامه دارد.

جو بایدن نیز در ماه مارس از احتمال نامزدی مجدد خود در انتخابات ۲۰۲۴ خبر داد. او به خبرنگاران گفت: «برنامه‌ام این است که برای انتخابات دوباره شرکت کنم، انتظار من این است.»

این نظرسنجی همچنین در بحبوحه نظرسنجی دیگری درباره عملکرد ضعیف دولت جو بایدن انجام شده است که در آن نشان می‌دهد میزان محبوبیت بایدن از تابستان سال جاری کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید