به گزارش CNN فارسی، داریا دوگینا در پی انفجار خودروی که او سرنشین آن بوده، کشته شده است. این رویداد شامگاه شنبه ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) در نزدیکی مسکو اتفاق افتاد._ پوتین

داریا دوگینا دختر آلکساندر دوگین بود که به عنوان یکی از نظریه‌پردازهای ملی‌گرای نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شناخته شده است.

در تصویرهای تلویزیونی که در رسانه‌های روسیه نشان داده شده‌اند، می‌توان دید که خودرو (تویوتا لندکروزی) پس از انفجار نابود شده و مأموران پلیس سرگرم جمع کردن قطعات باقیمانده از این حادثه هستند.

داریا دوگینا، دختر ۲۹ ساله آلکساندر دوگین که خود ژورنالیست بوده، و یکی از پشتیبانان سرسخت حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شد.

بنا بر گزارش رسانه نام داریا دوگینا به خاطر پخش تبلیغات و اخبار جعلی در باره پوتین در فهرست تحریماتی بریتانیا ثبت شده بوده است.

درگزارش‌ها آمده است که او در حال بازگشت از یک برنامه و رانندگی به سمت خانه بوده که خودروی او به انفجار می‌رسد. گفته می‌شود که هدف اصلی این حمله پدر او الکساندر دوگین بوده که به “مغز پوتین” و “راسپوتین پوتین” شهرت دارد.

آنگونه که در گزارش‌ها آمده، قرار بود که الکساندر دوگین عصر روز شنبه به همراه دخترش و با همان خودرو از یک برنامه برگردند اما دوگین در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد در خودرویی دیگر و جدا از دخترش به خانه برود.

الکساندر دوگین پدر مدت‌هاست که از اتحاد روس‌زبان‌ها و تشکیل یک امپراطوری وسیع و جدید روسیه پشتیبانی کرده و اوکراین را نیز بخشی از این امپراطوری می‌داند. البته برخی گزارش‌ها حاکی از آن‌ هستند که نفوذ او بر پوتین از سال ۲۰۱۴ کمتر شده است.

تا کنون مشخص نیست که این سوءقصد از سوی چه کسی یا گروهی برنامه‌ریزی و اجرا شده است، اگر چه ناظران معتقدند که این رویداد به احتمال قوی بی‌ربط به جنگ روسیه در اوکراین نبوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید