داریا دوگین (پلاتونووا)، ۲۹ ساله در پی وقوع انفجار در خودرو شخصی خود در حومه مسکو کشته شد.

خبرگزاری «تاس»، شامگاه شنبه، ۲۹ مرداد گزارش داد، خودروی داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین، فیلسوف سیاسی مشهور روسی به شکلی کاملا مشکوک در نزدیکی روستای بولشی ویازیوما در حومه مسکو منفجر و او کشته شد.

الکساندر دوگین به دلیل تاثیرگذاری‌ بر دیدگاه‌های رئیس جمهوری روسیه به عنوان «مغز متفکر پوتین» توصیف شده است.

داریا از فعالان «جنبش بین‌المللی اوراسیا» بود که پدرش ریاست آن را برعهده دارد.

به گزارش «دیلی بیست»، بازرسان، این انفجار را یک «ضربه هدفمند» و احتمالا عامدانه به «الکساندر دوگین» می‌دانند که گمان می‌رود «نیروی محرک» تهاجم نظامی به اوکراین باشد.

یک ویولونیست روسی به نام پیتر لوندستروم فاش کرد که الکساندر دوگین قرار بود با دخترش در خودرو باشد اما در آخرین لحظه سوار خودرو دیگری شد.

داریا مدتی به همرا سرگئی ماردان، به عنوان مجری برنامه سیاسی در رادیو «کومسومولسکایا پراودا» کار کرد و در برنامه‌های تلویزیونی سیاسی شرکت کرد و به دلیل تسلط بر زبان فرانسه، اغلب به عنوان کارشناس سیاست فرانسه، حضور می‌یافت.

داریا دوگین دارای مدرک دکترای فلسفه بود و یکی از زمینه‌های اصلی تحقیقات او، بررسی تأثیر افکار افلاطون، فیلسوف بزرگ یونانی بر جهان باستان بود.

داریا دوگین فعالانه از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین حمایت کرد و شخصاً نیز با تعدادی از خبرنگاران جنگی و فرماندهان میدانی در دونباس آشنا شد.

بریتانیا که داریا را در فهرست تحریم‌ها قرار داده، اعلام کرده بود که «او در انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ در اوکراین فعال است.»

دیدگاهتان را بنویسید