به گزارش CNN فارسی ، خدمه هواپیمای سابق ، آلیتالیا ، این هفته در اعتراض به از دست دادن شغل و کاهش دستمزدها به شیوه ای خاص ایتالیایی – با درآوردن لباس های خود، اعتراض کردند.
در Campidoglio – مرکز قدرت در رم برای حدود ۲۰۰۰ سال و میدان اصلی آن توسط میکل آنژ بازطراحی شد – حدود ۵۰ مهماندار زن سابق هواپیما با یونیفورم آلیتالیا آمدند، سپس آنها را بیرون آوردند تا با لباس زیر بایستند و شعار می دادند “ما آلیتالیا هستیم.”
تظاهرات آنها نه تنها در اعتراض به از دست دادن شغل خود، بلکه در برابر قراردادهای اعطا شده به کسانی بود که توسط ITA Airways حفظ شده اند.
شکایات اتحادیه: کاهش حقوق ، از دست دادن سابقه کار
اتحادیه های کارگری می گویند به کسانی که مانده اند حقوق کمتری می گیرند.
یکی از مهمانداران ITA Airways به CNN گفت که علاوه بر کاهش حقوق، سابقه کار را نیز از دست داده اند و دیگر از قبل به آنها گفته نمی شود که کجا و چه زمانی کار خواهند کرد.
آلفردو آلتاویلا، رئیس ITA، قبلاً تهدید به حمله را “مایه شرم ملی” خوانده است.
آلتاویلا در اوایل این ماه به Il Fatto Quotidiano گفت: “معامله بر سر قراردادها بیش از پایان تمام شده است. آنها همه در جریان هستند و قراردادی را که ما برایشان فرستادیم امضا کرده اند.”

کمی برای مسافران تغییر کرده است
از ۱۰۵۰۰ کارمند آلیتالیا، تنها ۲۸۰۰ نفر توسط ITA استخدام شده اند.
به گزارش رویترز، خط هوایی جدید ۵۲ هواپیما از ۱۱۰ هواپیمای آلیتالیا را حفظ کرده است. با این حال، برنامه‌های خود را برای ناوگان کاملاً جدید ایرباس، و همچنین محصولات شیک جدید و محصولات ایتالیایی از لباس خدمه تا مبلمان سالن اعلام کرده است.
با این حال، برای مسافرانی که در حال حاضر سفر می کنند، کمی تغییر کرده است. آلتاویلا هفته گذشته اعلام کرد، رنگ جدید ITA – آبی آسمانی، به نمایندگی از تیم های ورزشی ملی ایتالیا – به تدریج و از چند ماه آینده شروع می شود.
او گفت که یونیفرم‌ها، وسایل و یراق آلات جدید در حال انجام است و این شرکت هواپیمایی در حال مذاکره با برندهای بزرگ است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید