به گزارش CNN فارسی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده «سنتکام»، سحرگاه یکشنبه ۱۷ مهر از حمله موشکی نافرجام به نیروهای آمریکایی و نیروهای شرکای آن در سوریه خبر داد.

در بیانیه کوتاه ارتش آمریکا آمده است: «این راکت ۱۰۷ میلی‌متری در داخل پایگاهی واقع در نزدیکی منطقه الرمیلان سقوط کرد که هیچ خسارت جانی و مادی برجای نگذاشت.»

به گزارش «رویترز»، فرماندهی سنتکام، بدون اظهار نظر در مورد طرف مسئول این حمله، اعلام کرد: «راکت‌های بیشتری در مرکز پرتاب این راکت پیدا شده است.»

این حمله راکتی تنها دو روز پس از حمله هوایی غیرمنتظره یک بالگرد آمریکایی در پنجشنبه گذشته به روستای تحت کنترل نیروهای رژیم اسد در شمال شرق سوریه انجام شد که به کشته شدن یکی از اعضای «داعش» انجامید.

دو عامل دیگر وابسته به «داعش» نیز ساعاتی پس از این عملیات، طی حمله هوایی دیگری هدف قرار گرفته و کشته شدند.

شایان ذکر است که نیروهای آمریکایی برای اولین بار در جریان کارزار دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای مقابله با داعش، با مشارکت گروه تحت رهبری کردها موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» در سوریه مستقر شدند.

در حال حاضر حدود ۹۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه حضور دارند که اکثر آنها در شرق این کشور استقرار یافته‌اند.

واشینگتن معمولا شبه‌نظامیان نیابتی ایران را به انجام این دست از عملیات علیه نیروهایش بویژه در ماه‌های اخیر متهم می‌کند که زیان‌های چندانی را برجای نگذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید