به گزارش CNN فارسی ، در ساعات گذشته اخبار گوناگونی از حمله سایبری گسترده به سایت ها و برخی زیرساخت های کشور منتشر شده است. اول از همه حوالی ساعت ۱۴:۳۰ امروز، خبر حمله سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور منتشر شد. صداوسیما به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد سیستم‌های مربوط به جمع‌آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور در دو هفته گذشته به طور کامل قطع شده است و در این مدت هیچ‌گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.

گفته می‌شود شرایط به وجود آمده نشان می‌دهد حمله سایبری قوت گرفته است؛‌ به گونه‌ای که امروز حتی دسترسی کارکنان شرکت به فضای مجازی از جمله نرم افزار واتساپ که پیش از این کارکنان شرکت برای انتقال اطلاعات از آن استفاده می‌کردند نیز قطع شده است.

به دنبال انتشار این خبر، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو، خبر حمله سایبری به اطلاعات سدهای کشور را تکذیب کرد. مقیمی در این باره گفت برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت نیرو برای افراد خارج از سیستم به منظور دسترسی به اطلاعات اعمال شده است و این موضوع ارتباطی با موضوع‌های مطرح شده ندارد. به گفته وی، هیچ حمله سایبری رخ نداده و از داخل سیستم دسترسی‌ها وجود دارد و همه چیز تحت کنترل است. مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو در حالی خبر حمله سایبری گسترده را تکذیب کرده که همین چند وقت پیش در ابتدا حمله سایبری به سامانه سوخت کشور نیز تکذیب شده بود.

حمله سایبری گسترده به برخی سایت‌های اطلاع رسانی

اما حمله سایبری گسترده امروز فقط محدود به سیستم اطلاعات سدهای کشور نبود. دقایقی بعد از انتشار این اخبار، اعلام شد که برخی سایت‌های اطلاع‌رسانی نهادها نیز با حمله سایبری مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد سایت مجلس خبرگان رهبری و وزارت دادگستری نیز از دسترس خارج شده‌اند.

علاوه بر این دقایقی پیش گفته شد پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته است. مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت این پایگاه روز چهارشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است. به گفته علی رنجبران، عناصر سایبری منافقین بارها در سایت و صفحات اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به وی اهانت و او را تهدید کرده بودند و در آخرین فعالیت مغرضانه خود به طور همزمان به پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم الهدی و برخی سایت‌های داخلی حمله سایبری کرده‌اند.

علی رنجبران در ادامه افزود در این حمله سایبری، شعارهایی از سوی گروهک منافقین به نمایش درآمد که با اقدام به موقع تیم فنی رسانه امام جمعه مشهد، این شعارهای نمایش داده شده حذف شدند و اکنون تلاش‌ها برای رفع مشکل و بازگرداندن سایت به حالت عادی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید