به گزارش CNN فارسی به نقل از منابع خبری در اسائیل، یک گروه هکرهای ایرانی به نام «سایه سیاه» اعلام کرده است که سرورهای شرکت خدمات اینترنتی “سایبرسرو” اسرائیل را در بامداد روز شنبه ۸ آبان (۳۰ اکتبر) هک کرده و از کار انداخته است.

شرکتی که مورد حمله قرار گرفته، یک کمپانی میزبانی وب‌سایت‌ها است که سرورها و ذخیره‌سازی داده‌ها را برای سایر شرکت‌ها در بسیاری از امور فراهم می‌کند.

داده‌هایی که در اختیار «هکرهای ایرانی» قرار گرفته، طیف وسیعی از مشاغل را در برمی‌گیرد؛ از شرکت سفرهای هوایی «پگاسوس» گرفته تا شرکت اتوبوسرانی «دان» و حتی موزه کودکان.

بر اساس این گزارش‌ها، گروه «سایه سیاه» در پیامی در کانال‌های تلگرامی نوشته است «سلام دوباره! خبری برای شما داریم. شما احتمالا امروز نمی‌توانید به بسیاری از سایت‌ها وصل شوید. “سایبرسرو” و مشتریان آن توسط ما آسیب دیده‌اند.»

این گروه افزوده است: «حتما می‌پرسید داده‌ها چه می‌شود؟ مثل همیشه، ما بسیاری از داده‌ها را در اختیار داریم. اگر نمی‌خواهید توسط ما منتشر شود، زود با ما تماس بگیرید.»

این گروه هکری که در گذشته به یک شرکت بیمه و شرکت مالی اسرائیل حمله سایبری کرده بود گفته است که اطلاعات مربوط به مشتریان “سایبرسرو” را منتشر کرده است.

کارشناسان امنیت سایبری اسرائیل در این خصوص هشدار داده‌اند که انگیزه‌‌ی این گروه صرفاً مالی نیست، بلکه آنها عوامل دولتی تحت حمایت ایران هستند که هدفشان آسیب رساندن و تحقیر شرکت‌های اسرائیلی است.

این حمله چند روز پس از حمله گسترده سایبری به سیستم سوخت‌رسانی ایران روی داده است‌.

دیدگاهتان را بنویسید