به گزارش CNN فارسی ، مجموعه اولیه ۳۵ اثر هنری، از جمله قطعاتی از پابلو پیکاسو، اندی وارهول و سای تومبلی، دوشنبه به بازار عرضه شد. اثری از مارک روتکو، نقاش انتزاعی، ۸۲٫۵ میلیون دلار فروخته شد در حالی که “شماره ۱۷، ۱۹۵۱” جکسون پولاک بیش از ۶۱ میلیون دلار فروخت تا رکورد جدیدی برای آثار این هنرمند به ثبت برساند.

گرگوار بیلو، رئیس هنرهای معاصر ساتبیز، در یک رویداد مطبوعاتی که از حراج دو قسمتی در ماه سپتامبر خبر داد، گفت: “این مجموعه ای است که هرگز جابجا نشده (یا) لمس نشده است. اغلب اوقات، وقتی مجموعه‌هایی برای فروش داریم، مقدار زیادی از آن قبلاً فروخته شده است، یا برخی (اثرات) به موزه‌ها داده می‌شوند و برخی دیگر به اعضای خانواده داده می‌شوند.»

طبق اسناد دادگاه، خانواده مکلو در اوایل سال ۱۹۵۹ ازدواج کردند و از آن زمان تمام دارایی های مهم خود از جمله یک آپارتمان ۷۲ میلیون دلاری، یک قایق بادبانی و چندین ملک تجاری را با هم جمع کرده بودند. آنها مجموعه هنری خود را مدت کوتاهی پس از ازدواج شروع کردند.

در سال ۲۰۱۸، در جریان مراحل طلاق، یک قاضی دادگاه عالی ایالت نیویورک به خانواده مکلو دستور داد تا ۶۵ اثر هنری از مجموعه خود را بفروشند و سود را تقسیم کنند، زیرا کارشناسان استخدام شده این زوج ارزیابی های بسیار متفاوتی از ارزش برخی از آثار ارائه کردند. به عنوان مثال، ارزش مجسمه وجودی آلبرتو جاکومتی la_nez (لانز) ۳۰ میلیون دلار متفاوت بود.
تصمیم دادگاه باعث جنگ بین خانه‌های حراج ساتبیز، کریستیز و فیلیپس شد تا این مجموعه به بازار عرضه شود. به گزارش آرت نت، فروشنده هنری منصوب، مایکل فایندلی، تصمیم را سال گذشته به دلیل همه گیر شدن به تعویق انداخت.

مجسمه جاکومتی در نهایت به قیمت بیش از ۷۸ میلیون دلار فروخته شد که دومین قیمت برتر در حراج روز دوشنبه بود. در جای دیگر، “نه مرلین” وارهول – یکی از پرینت‌های سریالی مشهور هنرمند پاپ از مرلین مونرو – بیش از ۴۷ میلیون دلار فروخت و مجسمه پیکاسو به افتخار شاعر فرانسوی آپولینر بیش از ۲۶ میلیون دلار فروخت.
۳۰ اثر هنری باقیمانده در ماه می ۲۰۲۲ در ساتبی نیویورک به فروش خواهند رسید.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید