به گزارش CNN فارسی ، بوگاتی، سازنده فرانسوی سوپراسپرت های ۳ میلیون دلاری، بیش از یک قرن قدمت دارد. اما اکنون با سخت ترین مانوری که تا به حال مجبور به انجام آن شده است روبرو است: انتقال به آینده ای الکتریکی.

مردی که اکنون فرمان بوگاتی را بر عهده می گیرد، میت ریماک، یک اعجوبه مهندسی بوسنیایی الاصل ۳۳ ساله است – و کسی که هیچ توهمی در مورد چالش های پیش روی صنعت خود ندارد.
بوگاتی که امروزه به دلیل برخی از بزرگترین و قدرتمندترین موتورهای بنزینی جهان که تا به حال در خودروهای جاده ای استفاده شده است، مشهور است، در سال ۲۰۰۳ به عنوان جواهری در تاج گروه فولکس واگن دوباره متولد شد. علاوه بر فولکس واگن، دیگر برندهای این خودروساز جهانی شامل آئودی، پورشه، لامبورگینی و بنتلی است.

 

از آن زمان، بوگاتی یک ویترین فناوری برای این شرکت بوده است و محدودیت‌هایی را که مهندسان و مشتریان فکر می‌کردند ممکن می‌دانستند، پشت سر گذاشته است. خودرویی که می تواند به سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت برسد؟ مشکلی نیست یکی که می تواند ۳۰۰ انجام دهد؟ مطمئناً، تا زمانی که شما نزدیک به ۴ میلیون دلار هزینه آن را داشته باشید. و تمام این عملکرد در بدنه ای با طراحی زیبا و با دقت دست ساخته شده است که به صورت سفارشی از مواد گران قیمت  ساخته شده است.
اما موتورهای عظیمی که با فرآورده های نفتی سوخت می گیرند، دیگر شگفتی های فناوری نیستند. آنها قدیمی هستند. و در سال ۲۰۲۱، بوگاتی باید بالاخره وارد عصر خودروهای الکتریکی شود.

Mate Rimac زمانی وارد شد که در سال ۲۰۰۹ Rimac Automoblili، یک استارت آپ کروات، ساخت ابرخودروی الکتریکی ۱۹۰۰ اسب بخاری Rimac Nevera را تأسیس کرد. نابغه عملکرد با وات بالا قبلاً از دوران دبیرستان سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده بود و از آن زمان تاکنون توجه صنعت را به خود جلب کرده است.
در جولای، بوگاتی با Rimac Automobili ادغام شد – بوگاتی-ریماک را ایجاد کرد و مالکیت اکثریت نماد عملکرد لوکس فولکس‌واگن را از یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به یک استارت‌آپ کوچک در این فرآیند انتقال داد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید