به گزارش CNN قارسی، ایلان ماسک وعده داده که اگر روسیه بخواهد ایستگاه فضایی بین المللی را روی سر کشورهایی بیندازد که آن را تهدید کرده‌اند، از ایستگاه فضایی محافظت خواهد کرد و آن را نجات می‌دهد.

ایلان ماسک ایستگاه فضایی بین المللی را نجات خواهد داد

همان‌طور که گفته شد پس از حمله متجاوزانه روسیه علیه اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه تحریم‌های شدیدی وضع کردند. آژانس فضایی روسیه نیز اعلام کرد در صورتی که تحریم‌ها ادامه داشته باشد، ایستگاه فضایی بین المللی را روی سر کشورهای مربوطه می‌اندازد. اکنون میلیاردر دنیای فناوری، ایلان ماسک قول داده ایستگاه فضایی را در صورتی که روسیه به تهدیدش عمل کند، نجات دهد.

دیمیتری روگوزین، مدیر آژانس فضایی روسیه یا روسکاموس در توییت خود و در پاسخ به جو بایدن پرسید که آیا می‌خواهید همکاری با ما را در ایستگاه فضایی بین المللی قطع کنید، هشدار داد:

اگر همکاری با ما را قطع کنید آن وقت چه کسی می‌خواهد ایستگاه فضایی بین المللی را از سقوط بر روی ایالات متحده آمریکا و اروپا محافظت کند؟

پس از این حواشی، ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس و موسس آن است در پاسخ به رشته توییت‌های روگوزین و در پاسخ به کاربری که از او پرسید: «اگر روسیه بخواهد چنین اقدامی انجام دهد و ایستگاه فضایی را روی کشورهای اروپایی و آمریکا بیندازد اسپیس ایکس آن را نجات خواهد داد؟» گفت: بله این کار را خواهم کرد.

ماسک در سال ۲۰۰۲ شرکت خصوصی فضانوردی خود را برای کاهش هزینه‌های ناشی از سفرهای فضایی و همچنین مسکونی سازی مریخ و آماده کردن آن برای زندگی در آینده تأسیس کرد. وی در همین راستا خانواده راکت‌های فالکون و موشک‌های دراگون را ساخت.

ماسک همچنین به سوال یکی دیگر از کاربران در توییتر پاسخ داد: یکی از کاربران پیشنهاد داده بود که به جای قطعه روسی که در ایستگاه فضایی وجود دارد از یک فضاپیمای دراگون با قابلیت بوستر یا تقویت مجدد و کنترل موقعیت و نحوه قرارگیری استفاده شود و ماسک در جواب گفته: «پیشنهاد خوبی است!»

روسیه یکی از ۱۵ کشوری است که در نگه داری و هدایت ایستگاه فضایی بین المللی نقش مهم و عمده‌ای طی ۲۳ سال اخیر ایفا کرده و هم اکنون نیز دو فضانورد در ایستگاه مذکور دارد اما طی روزهای اخیر به علت فرمان حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین روابط ملت‌های مختلف با روسیه در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

روز پنجشنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را با هدف قرار دادن برنامه فضایی روسیه اعمال کرد. وی گفت:

ارزیابی ما این است که حدود نیمی از واردات فناوری‌های پیشرفته ارتش روسیه را تحریم کنیم. این اقدام به توانمندسازی و نوسازی ارتش روسیه ضربه مهلکی وارد خواهد کرد.

روسیه در حال حاضر با محکومیت بین المللی برای اقدامات نظامی خود علیه اوکراین رو به رو است. دیمیتری روگوزین هند، چین، آمریکا و اروپا را به عنوان گزینه‌هایی مطرح کرده که ممکن است سازه ۵۰۰ تنی ایستگاه فضایی روی آنها بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید