به گزارش CNN فارسی ، یک هلیکوپتر با صندلی‌های وگان، یک جت خصوصی با یک سکوی آفتابگیر و گاراژ، و برنامه یک هتلدار برای قرار دادن دیسکو در ارتفاع ۳۵۰۰۰ فوتی – هر سه کانسپت در نمایشگاه هوایی دبی هفته گذشته در میان انبوهی از موارد دیگر که برای جذب مسافران VIP به عقب به‌سر می‌برند رونمایی شد.
علیرغم اینکه صنعت هوانوردی یکی از بدترین آسیب‌دیدگان از همه‌گیری جهانی است و انتقادات درباره نقش آن در بحران آب و هوا، تقاضا از سوی جت‌ست‌ترهای ثروتمند نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد.
Lufthansa Technik، متخصص تعمیرات اساسی هواپیما و شرکت خواهر این شرکت هواپیمایی آلمانی، می‌خواهد یک جت خصوصی ارائه دهد که همان تجربه یک سوپرقایق را فراهم می‌کند و مالکان را در هر زمان به هر کجا می‌برد و در عین حال راحتی یک هتل پنج ستاره و کمپ اصلی برای فعالیت های اوقات فراغت را نیز فراهم می‌کند.

در نمایشگاه هوایی، مفهوم کابین “Explorer” خود را برای یک ایرباس A330 پهن پیکر به نمایش گذاشت که شامل یک عرشه آفتابگیر جمع شونده (که فقط در هنگام پارک باز می شود)، چهار اتاق خواب دو نفره، یک سالن ورزشی و یک گاراژ است.

ویلند تیم، رئیس فروش VIP می‌گوید: ما به این فکر افتادیم که هواپیمایی را نشان دهیم که مانند یک هتل پرنده است، تا مهمانانی که هواپیما را اجاره می‌کنند بتوانند طی دو هفته سفری دور دنیا داشته باشند. هواپیمای ماموریت ویژه در Lufthansa Technik. او می‌افزاید که به این ترتیب، این یک گزینه سفر لوکس سریع‌تر از یک قایق تفریحی فوق‌العاده خواهد بود و به مسافران این امکان را می‌دهد که در عرض چند ساعت از نقاط مختلف جهان بازدید کنند.

اما چنین خدماتی با قیمت گزافی همراه است. Lufthansa Technik تخمین می زند که هزینه ای معادل ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۰ میلیون دلار) برای جا دادن کابین در یک ایرباس A330 به طول ۲۰۰ فوت، علاوه بر هزینه هواپیما که معمولاً بیش از ۲۳۰ میلیون دلار ذکر شده است. تیم می گوید: «این یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید