به گزارش CNN فارسی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران بار دیگر برای ورزش ایران افتخارآفرین شد. جوانان ملی‌پوش زیر ۲۰ سال کشتی آزاد ایران موفق شدند با کسب مجموعا ۱۵۹ امتیاز تیمی و دستیابی به ۳ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز، عنوان قهرمانی ۲۰۲۲ جهان را از آن خود کنند.

در این رقابت‌ها که از روز ۲۴ تا ۲۶ مرداد (۱۵ تا ۱۷ اوت) در صوفیه، پایتخت بلغارستان برگزار شد، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم و امیررضا معصومی در رده وزنی ۱۲۵ کیلوگرم برای ایران برنده مدال طلا شدند.

تک مدال نقره تیم ملی ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم توسط آرمین حبیب زاده به دست آمد. چهار نشان برنز تیم ملی ایران نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم توسط احمد محمدنژاد، در ۷۰ کیلوگرم از سوی حسین محمدآقایی، در رده وزنی ۸۶ کیلوگرم توسط عارف رنجبری و در وزن ۹۷ کیلوگرم با عملکرد امیرعلی آذرپیرا رقم خوردند.

در جدول رده‌بندی تیمی تیم‌های ملی ایالات متحده آمریکا و هندوستان به ترتیب با ۱۳۲ و ۱۱۲ امتیاز پس از تیم ملی ایران به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم جهان قرار گرفتند.

دومین قهرمانی پیاپی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در جهان را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟

مهدی جعفری گرزینی، کارشناس کشتی ایران و مدیر باشگاه کشتی آ.اس.فا. ماینتس در بوندس‌لیگای آلمان در گفت‌وگو با دویچه‌وله فارسی در این‌باره می‌گوید: «قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی جوانان ایران با فاصله زیاد نسبت به به تیم ملی آمریکا نمایانگر آینده درخشانی برای کشتی ایران است.»

این کارشناس کشتی همچنین معتقد است: «درخشش امیر حسین فیروزپور در رقابت‌های وزن ۹۲ کیلوگرم بدون از دست دادن حتی یک امتیاز و پیروزی‌های پر امتیاز امیر رضا معصومی، حاکی از پشتوانه‌سازی برای کشتی ایران است. تولد ستارگان جدید در کشتی ایران همچنین نشان می‌دهد که ورزش کشتی در این کشور از استعدادهای بیکران برخوردار است.»

دیدگاهتان را بنویسید