به گزارش CNN فارسی ، تيم ملي واليبال ايران در فينال بيست و يکمين دوره مسابقات قهرماني آسيا از ساعت ۱۳:۳۰ امروز يکشنبه در شهر چيبا به مصاف ژاپن رفت و حريف خود را با نتيجه ۳ بر صفر شکست داد و از عنوان قهرماني خود دفاع کرد.

جواد کريمي، صابر کاظمي، ميلاد عبادي‌پور، ميثم صالحي، اميرحسين توخته، علي اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور (ليبرو)، بازيکنان تيم  ملي ايران به انتخاب بهروز عطايي براي شروع بازي حساس و انتقامي فينال مقابل ژاپن بودند. براي تيم ملي ايران که همه بزرگانش در المپيک و ليگ ملت‌ها به ژاپن باخته بود، پيروزي در اين بازي، فراتر از قهرماني آسيا بود.

ايران، ست نخست را با تسلط و برتري آغاز کرد ولي بازيکنان ژاپن با قدرت توپ‌گيري و استفاده از اشتباهات بازيکنان ايران، بازي را به تساوي کشاندند ولي در نهايت نتيجه اين ست، ۲۷ بر ۲۵ براي ايران بود.
ست دوم، فرصتي براي نمايش دفاع روي تور ايران و توپ‌گيري پر تلاش ژاپني‌ها بود. همکاري مدافعان روي تور و اسپکرهاي تيم ايران در اين ست، منتج به ثبت نتيجه ۲۵ بر ۲۲ به سود شاگردان عطايي شد.
در ست سوم نيز بازي پاياپاي پيش رفت و در نهايت شاگردان عطايي با نتيجه ۳۱ بر ۲۹ به برتري رسيدند.
اين اولين قهرماني تيم ملي در آسيا با سرمربي ايراني است.

نتايج کامل روز پاياني مسابقات:
فينال:  ژاپن صفر – ايران ۳
رده‌بندي: چين‌تايپه صفر – چين ۳
رتبه پنجم و ششم: قطر ۳ – استراليا صفر
رتبه هفتم و هشتم: کره‌جنوبي صفر – پاکستان ۳
رتبه نهم و دهم: بحرين ۲ – هند ۳
رتبه يازدهم و دوازدهم: قزاقستان ۳ – عربستان‌ صفر
رتبه سيزدهم و چهاردهم: هنگ‌کنگ صفر – ازبکستان ۳
رتبه پانزدهم و شانزدهم: کويت يک – تايلند ۳
بهروز عطايي، سرمربي تيم ملي ايران بلافاصله بعد از اين مسابقات راهي، ايتاليا خواهد شد تا هدايت تيم  جوانان ايران در مسابقات مردان زير ۲۱ سال جهان را بر عهده بگيرد.

دیدگاهتان را بنویسید