به گزارش CNN فارسی ، هر ساله، هزاران پرنده ، خود را ناگهان خیلی نزدیک به هواپیما حس می کنند، سپس نمی توانند حرکتی در آن لحظه به صورت آنی انجام دهند و در اثر برخورد با هواپیما جان خود را از دست می دهند. در سال ۲۰۱۹، تنها در ایالات متحده، اداره هوانوردی فدرال (FAA) بیش از ۱۷۰۰۰ برخورد پرنده با هواپیماها را گزارش کرد.

بیشتر حملات در فاصله ۳۰۰۰ فوتی از زمین، در هنگام برخاستن و فرود رخ می دهد، که تنها ۳ درصد آن در طول فاز مسیر پرواز گزارش شده است.

قابل توجه است که اعتصابات بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ فوت گزارش شده است، اما در طول سه دهه گذشته کمتر از ۳۰ مورد بوده است.

تیم های مدیریت حیات وحش فرودگاه از آتش بازی، چراغ، لیزر، سگ و پرندگان شکاری – از جمله شاهین، عقاب و شاهین – برای ترساندن پرندگان از محیط فرودگاه استفاده می کنند.

در حالی که این تلاش‌ها برای ایمن نگه‌داشتن پرندگان و هواپیماها می‌تواند احتمال برخورد پرنده را کاهش دهد، خلبانان همچنان با برخورد نزدیک با پرندگان کوچک و بزرگ مواجه می‌شوند.

احتمال وقوع یک حادثه فاجعه بار ممکن است اندک باشد، اما حوادثی از برخورد پرندگان وجود داشته است که باعث آسیب شدید به بدنه هواپیما شده است.

هیچ کدام به احتمال زیاد به اندازه “معجزه در هادسون” در ژانویه ۲۰۰۹ بدنام نیستند، زمانی که یک هواپیمای ایرباس A320 خطوط هوایی US Airways که از فرودگاه لاگواردیا نیویورک حرکت می کرد از میان گله غازهای کانادایی عبور کرد.

هر دو موتور پس از بلعیدن پرندگان بزرگ از کار افتادند و کاپیتان چسلی “سالی” سولنبرگر و افسر اول جف اسکایلز به طرز ماهرانه ای هواپیما را به سمت فرود آبی در رودخانه هادسون هدایت کردند و همه خدمه و مسافران به سلامت نجات یافتند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید