به گزارش CNN فارسی یک روزنامه ایرانی روز چهارشنبه با انتشار نقشه‌ای، اسرائیل را به حملات موشکی تهدید کرده است. این نقشه نقاطی را علامت‌گذاری کرده که نشان‌دهنده هشدار موشکی برای ده‌ها هدف احتمالی از جمله خاک لبنان و شهرهای فلسطینی در کرانه باختری است.

روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز چاپ تهران در مقاله‌ای با عنوان “فقط یک حرکت اشتباه!” نسبت به اظهارات مقامات و برخی رسانه‌های اسرائیلی در مورد آمادگی نظامی آن کشور برای دست زدن به عملیات نظامی علیه اهدافی در داخل ایران واکنش نشان داده است.

تهران تایمز در ادامه گفته است که به نظر می‌رسد تشدید تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران حاکی از آن باشد که این کشور فراموش کرده است که ایران حتی بیش از آنچه که تصور می‌شود قادر به حمله از هر کجاست.

این روزنامه سپس نقشه‌ای از اسرائیل چاپ و دهها نقطه را روی نقشه علامت زده که کمابیش تمامی مناطق این کشور را پوشانده است.

این مقاله با نقل قولی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به پایان رسیده که در سال ۲۰۱۳ در یک سخنرانی هشدار داده بود اگر اسرائیل اشتباهی بکند و حمله نظامی انجام دهد، ایران تل آویو و حیفا را ویران خواهد کرد.

این تهدید در حالی مطرح می‌شود که اسرائیل و ایالات‌متحده در صورت شکست مذاکرات برجام در وین، خود را برای یک گزینه نظامی آماده‌ می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، ارتش اسرائیل قرار است سال آینده به منظور شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، رزمایش بزرگی با حضور ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن بر فراز دریای مدیترانه برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید