به گزارش CNN فارسی حمله پهپادی ایران در هفته گذشته به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه نشان دهنده آن است که از زمان خروج آمریکا از برجام، جبهه جدیدی در جنگ ایران باز شده است.

هر چند به گفته ارتش آمریکا تلفاتی در حمله به پایگاه تنف گزارش نشده است اما رسانه‌های حامی ایران از آن به عنوان یک موفقیت و پیروزی بزرگ یاد کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، بالا رفتن تنش در پادگان تنف احتمالاً به دورنمای کم رنگی برای از سرگیری مذاکرات به منظور تمدید توافق هسته‌ای ایران مرتبط است.

به گزارش آسوشیتدپرس حمله پهپادی هفته گذشته به پایگاه نظامی آمریکا در تنف در جنوب سوریه با کمک ایران صورت گرفته است. مقام‌های آمریکایی که نام آنها محفوظ مانده به این خبرگزاری گفته‌اند که پهپادها ایرانی بوده‌اند و به نظر می‌رسد این کشور امکان استفاده از آنها را فراهم کرده است.

آسوشیتدپرس همچنین به گزارش رسانه‌های طرفدار ایران اشاره کرده که حمله “هم‌پیمانان سوریه” به تنف را در تلافی حمله اخیر به شهر پالمیرا ارزیابی کرده‌اند. گفته می‌شود که اسرائیل این حمله را انجام داده است. آمریکا تاکید کرده که در این اقدام دخالتی نداشته است.

روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) رسانه‌های سوری خبر دادند که دست‌کم هفت تن از نیروهای نظامی ایران و سوریه در حمله هوایی اسرائیل به پالمیرا کشته و زخمی شدند.

نیروهای نظامی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی مستقر پایگاه تنف را در سال ۲۰۱۶ و برای مبارزه با داعش ایجاد کردند. این پایگاه در محور ارتباطی استراتژیک بغداد به دمشق قرار دارد و از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید