به گزارش CNN فارسی عارف اصل شرهانی، مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر زمان وقوع این حادثه را حدود ساعت ۷ صبح اعلام کرده و گفت که در این تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه خاور با بار گوسفند، یک دستگاه رانا، یک دستگاه پژو، یک دستگاه پراید و یک دستگاه کامیون به هم برخورد کرده‌اند.

به گفته آقای اصل شرهانی، در این حادثه کامیون واژگون شده و خودروی رانا نیز در آتش سوخته است.

بر اساس این گزارش ۵ سرنشین رانا که سرویس ایاب و ذهاب کارگران میدان نفتی یادآوران بود به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال رئیس پلیس راه خوزستان تعداد کشته‌شدگان این حادثه را ۱۰ و شمار مصدومان را ۱۵ نفر اعلام کرده، اما معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تایید کشته شدن ۱۰ نفر در این تصادف زنجیره‌ای، از مصدومیت ۵ نفر خبر داده است.

تاکنون درباره علت این حادثه گزارشی منتشر نشده است.

بنا بر اعلام مقامات پلیس راهور، در هفت‌ ماه نخست امسال بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای در ایران جان باخته‌اند و در هر دو روز سه نفر در تهران جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهند.

به گفته کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، در شش ماه اول امسال نیز تصادفات جاده‌ای با ۶۷ هزار مورد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از ۷۱۳ تصادف رسیده است.

ایران یکی از مرگبارترین کشورهای منطقه در حوادث رانندگی است. بالاترین آمار تصادف جاده‌ای ایران در دو دهه اخیر مربوط به سال ۸۴ با ۲۷ هزار کشته در سال است. بر اساس یک برآورد رسمی، حدفاصل سال‌های ۹۰ تا ۹۸ به طور متوسط سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته شده‌اند.

پلیس راهور ایران عوامل انسانی، مشکلات جاده‌ای و نقص فنی خودروها را به ترتیب مهم‌ترین دلایل تلفات جاده‌ای در کشور عنوان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید