به گزارش CNN فارسی، روسیه می‌گوید به سرکنسولگری این کشور در اوکراین کوکتل مولوتوف پرتاب شده و کاردار سفارت اوکراین را به وزارت خارجه احضار کرده است. روسیه این کشور را به “هیستری روس‌هراسی” متهم می‌کند. نمایندگان آلمان و روسیه ملاقات می‌کنند.

در پی پرتاب یک بطری آتش‌زای کوکتل مولوتوف به سوی سرکنسولگری روسیه در شهر اوکراینی لویو (لمبرگ) واقع در غرب کشور، وزارت خارجه روسیه روز جمعه ۳ دی (۲۴ دسامبر) کاردار سفارت اوکراین در مسکو را به این وزارت‌خانه احضار کرد.

به گزارش CNN فارسی، وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر، این رویداد را یک “عمل تروریستی” خواند و آن را حاصل “هیستری روس‌هراسی” در اوکراین دانست. این وزارتخانه می‌افزاید تنها “یک اتفاق” باعث شده است که همکاران سرکنسولگری در این حادثه آسیب نبینند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که “مراتب اعتراض شدید” کرملین به مسئول سفارت اوکراین در مسکو اعلام شده است و تذکر داده شده که این کشور باید به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک پایبند باشد. مسکو می‌گوید، مقامات اوکراین باید از این بابت از روسیه عذرخواهی کنند.

سفارت روسیه در کی‌یف یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه او کراین ارائه داده و در آن خواستار تدابیر امنیتی شدیدتری برای حفاظت از سرکنسولگری روسیه و همکاران آن شده است. همزمان تنش میان دو کشور همجوار روسیه و اوکراین بالا گرفته است.

بر اساس آخرین خبرها، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که روسیه طی هفته‌های گذشته بر شمار نیروهای نظامی خود در سرحدات اوکراین و استقرار تجهیزات و توپخانه در این مناطق افزوده است.

شرکت آمریکایی “ماکسار تکنولوجیز” دیروز پنجشنبه ۲۳ دسامبر (دوم دی‌ماه) یک رشته تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در ۱۳ دسامبر را منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهند که از جمله در یکی از پایگاه‌های نظامی جزیره کریمه صدها تانک و خودروی نظامی مستقر شده‌اند و تمام این پایگاه را پر کرده‌اند. این در حالی است که تصویر ماهواره‌ای ماه اکتبر نشان می‌داد که این پایگاه نیمه خالی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید