به گزارش CNN فارسی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز یکشنبه ۹ آبان (۳۱ اکتبر) در مصاحبه‌ با یک روزنامه دولتی گفت تصمیم ما این است به میز مذاکره برگردیم اما در حال بررسی این موارد هستیم که در میز مذاکره چگونه قرار است مذاکره کنیم و آیا می‌خواهیم به همان نقطه‌ای برگردیم که از آن خارج شدیم یا روش دیگری را اتخاذ کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «سی‌ان‌ان» روز جمعه هفتم آبان در گزارشی نوشت مقامات آمریکایی به شدت درباره نتایج مذاکرات هسته‌ای با دولت رئیسی بدبین هستند و به طور فعال در حال بحث درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

آقای امیرعبداللهیان در ادامه افزود: آمریکا باید اقدامی را به عنوان نشان دادن حسن‌نیت خود انجام دهد؛ مثلاً ۱۰ میلیارد دلار از پول‌های ایران در بانک‌های خارجی را آزاد کند.

این در حالی است که روز گذشته رهبران چهار کشور ایالات‌متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و در یک بیانیه مشترک با هشدار درباره اقدامات تحریک آمیز ایران مانند تولید اورانیوم با غنای بسیار بالا و تعلل در ادامه مذاکرات، از تهران خواستند تا از فرصت امکان بازگشت آمریکا به توافق برجام استفاده و از تشدید خطرناک تنش‌ها جلوگیری کند.

در حال حاضر طرف‌های غربی از ایران خواسته‌اند تا کمتر از یک ماه دیگر به میز مذاکره بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید