بر اساس گزارشی ۳۰۰ صفحه‌ای، از سال ۹۷ به این سو بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان در شرکت فولاد مبارکه اصفهان که یک شرکت دولتی است تخلف صورت گرفته است.
برای آنکه حجم بالای این میزان از تخلف را بهتر درک کنید، باید بگویم که این مبلغ بسیار بیشتر از مجموع بودجه کل وزارتخانه های اقتصاد، اطلاعات، ورزش، ارتباطات، فرهنگ، کشاورزی و وزارت کشور است که در مجموع مبلغی معادل با ۸۲ هزار میلیارد تومان بودجه داشته اند.
گزارش تحقیق و تفحص مجلس خبر از رد پای وزارت اطلاعات، فرماندهان سپاه، مقام‌های دولتی، صداوسیما و امام‌جمعه‌ها را در این فساد گسترده نشان می دهد.

 

همزمان با برملا شدن این فساد و رانت خواری گسترده در بدنه جمهوری اسلامی، مردم شاهد حوادثی چون پرت شدن یک زن از ماشین ون گشت ارشاد و یا هم کشف میلیون ها دلار اسکناس تقلبی هستند که به نظر من نوعی فریب اذعان عمومی و پرت شدن حواس مردم از موضوعی به این مهمی است.
سپاه و وزارت اطلاعات که سالهاست به بهانه های مختلف، هر نوع صدای عدالت خواهی در ایران را به شدت سرکوب کرده و با استفاده از رسانه دروغ جمهوری اسلامی یعنی صداوسیما که به نوعی بلندگوی سازمان اطلاعات سپاه نیز هست، سعی بر سانسور اخبار کرده، حال معلوم می شود که بر خلاف ادعاهایشان، فقط به فکر پر کردن جیب هایشان از أموال عمومی و متعلق به مردم بوده اند.
شاید حالا بهتر درک کنیم که دلیل اینهمه گرانی در کجاست، و چرا کودک سیستانی هنوز در زیر کپر درس می خواند!
شاید باید رد این پولها را در انبارهای موشک و پهپاد سپاه، دیپوهای سلاح و موشک حزب الله و شاید هم سفره های رنگین اسد و اطرافیانش جست.

دیدگاهتان را بنویسید