به گزارش CNN فارسی، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در «قطعنامه» پایانی امروز این تجمع مصوبه مجلس ایران درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان را «سرهم بندی» خواند. به‌ دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سراسر ایران، پنج‌شنبه ۲ دی، در اعتراض به تصویب «ناقص» طرح رتبه‌بندی این صنف، «‌بی‌توجهی به لایحه همسان‌سازی بازنشستگان» و ادامه بازداشت معلمان زندانی تجمعات اعتراضی برگزار کردند. ویدئو‌های منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، تجمع اعتراضی شیراز و تهران با حضور پررنگ نیروهای امنیتی همراه بوده و تجمع شیراز با یورش این نیروها به خشونت کشیده شده است.

دادستانی شیراز پیشتر با ارسال پیامکی برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی معلمان را ممنوع و آن را موجب «سوءاستفاده عناصر معاند» اعلام کرده بود. ارسال پیامک تهدیدآمیز به فرهنگیان در حالی صورت گرفته که شیراز در جریان سه روز تجمع سراسری در ماه گذشته شاهد تجمع چند هزار نفری معلمان بوده است.

شهرهای بسیاری از جمله اراک، ایلام، تربت جام، اردبیل، گتوند، لامرد، بندر گناوه، سردشت، آمل، لردکان، یزد، اندیمشک، خمینی شهر، قروه و.. شاهد حضور معلمان معترض در داخل مدارس یا روبروی ادارت آموزش و پرورش بود.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان نیز در توییتی نوشت که پیش از آغاز تجمعات، نهادهای امنیتی بیش از صد فعال معلم را احضار کرده و «با تهدید» از آنها خواسته‌اند که تجمع برگزار نکنند.

در شهرستان تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی نیز معلمان با حضور برابر ساختمان اداره آموزش و پرورش استان شعارهایی چون «معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن» سر دادند.

معلمان اصفهانی نیز مقابل اداره آموزش و پرورش استان تجمع کردند و با شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» خواستار آزادی همکاران زندانی خود شدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در «قطعنامه» پایانی امروز این تجمع مصوبه مجلس ایران درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان را «سرهم بندی» خواند و اعلام کرد که دولت «مدعی شده است که همین لایحه ناقص و تحمیلی را هم در سال ۱۴۰۰ اجرا نخواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید