به گزارش CNN فارسی ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، با تایید حمله سایبری گسترده به مراکز سوختگیری گفت که همه ۴۳۰۰ جایگاه سوخت و پمپ‌بنزین در سراسر این کشور از کار افتاده بوده است.

فیروز آبادی گفت که حمله سایبری مهار شده و پمپ‌بنزین‌ها به حالت عادی باز می‌گردند.

فیروزآبادی سه شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم تلویزیون ایران افزود: همانطور که در اطلاعیه این مرکز آمده است حمله سایبری به ما گزارش شده و هم اکنون کارشناسان فضای مجازی سرگرم بررسی این حملات هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور یادآور شد: این حملات آنچنان گسترده بوده که همه ۴۳۰۰ پمپ بنزین و جایگاه سوخت در کشور دچار اختلال شدند.

وی با بیان اینکه نظر نهایی در مورد این حمله سایبری ۷ و یا ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد، گفت: احتمال دارد این حمله نیز همانند حمله سایبری به سیستم های راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق خارج از کشور انجام شده باشد.

او در ادامه افزود مسئولیت حفاظت شبکه نفت با پدافند غیرعامل و افتا (گواهی‌های فعالیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) بوده است.

روز گذشته، جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف ایران از ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شدند.

دیدگاهتان را بنویسید