به گزارش CNN فارسی طوفان و گردباد شدید اواخر روز جمعه ١٩ آذر خسارات زیادی در چند ایالت آمریکا به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شمار جانباختگان این حادثه در کنتاکی حدود ٧٠ نفر برآورد شده است.

اندی بشیر، فرماندار کنتاکی، صبح روز شنبه ٢٠ آذر در کنفرانسی خبری ضمن اعلام وضعیت اضطراری گفت این حادثه یکی «از سخت‌ترین شب‌های تاریخ کنتاکی» را رقم زد و افزود احتمالا شمار قربانیان از ١٠٠ نفر بگذرد.

به گفته فرماندار کنتاکی، حدود ١١٠ نفر در یک کارخانه شمع‌سازی در شهر میفیلد ایالت کنتاکی حضور داشتند که توسط طوفان تخریب شده و افزود «برخی از مناطق به گونه‌ای آسیب دیده‌اند که به سختی می‌توان آنها را در قالب کلمات بیان کرد.»

مایکل داست، رئیس بخش مدیریت اضطراری کنتاکی، طوفان‌های روز جمعه را با سال ۱۹۷۴ مقایسه کرد که تنها در کنتاکی صدها گردباد جان بیش از ٣٠ نفر را گرفت.

در همین حال، رئیس پلیس شهر ادواردزویل در ایالت ایلینوی صبح شنبه به خبرنگاران گفت که سقف و دیوار یک انبار آمازون در این شهر، که به اندازه یک زمین فوتبال بود، بر اثر گردباد فرو ریخته و دستکم دو قربانی بر جای گذاشته است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در توییتی با توصیف این حادثه به عنوان «یک تراژدی غیرقابل‌تصور» گفته همزمان با جستجوها برای یافتن بازماندگان و ادامه ارزیابی خسارت‌ها، دولت با فرمانداران این ایالت‌ها در حال همکاری است تا هرآنچه نیاز دارند در اختیارشان گذاشته شود.

حداقل ١٨ گردباد در اواخر روز جمعه تا صبح شنبه، سراسر غرب میانه و بخش‌هایی از جنوب ایالات متحده، از جمله ایالت‌های آرکانزاس، کنتاکی، ایلینوی و میسوری را در نوردیدند.

بنا به گزارش‌ها، برق حدود ۵۰۰ هزار خانه و کسب‌وکار در هشت ایالت از اوایل صبح شنبه قطع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید