به گزارش CNN فارسی شرکت بوئینگ روز دوشنبه اعلام کرد که خرید تیتانیوم از روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. این در حالی است که رقیب اروپایی آن، یعنی ایرباس همچنان از منابع این کشور برای تامین نیاز خود استفاده می کند. این هواپیماساز آمریکایی گفت که در حال حاضر مقدار «قابل توجهی» از این فلز را موجود دارد.

رئیس کمپانی دولتی VSMPO-AVISMA، به خاطر تعلیق قراردادی که چهار ماه پیش در نمایشگاه هوایی دبی تمدید شده بود، از تصمیم بوئینگ انتقاد کرد.

دیمیتری اوسیپوف، مدیر اجرایی VSMPO-AVISMA روز دوشنبه گفت: « صمیمانه متاسفیم که قراردادهای ما با شریک بلندمدت مان به حالت تعلیق درآمده است. وی با بیان اینکه شرکت برای چنین پیامدهایی از چند ماه پیش آماده شده بود، گفت: اکنون در حال تغییر جهت گیری سیاست فروش خود به سایر بازارها هستیم».

در همین حال، مدیر تدارکات ایرباس در فرانسه، گفت که به تامین تیتانیوم از روسیه و سایر کشورها ادامه می دهد. این شرکت اعلام کرد که تیتانیوم را به طور غیرمستقیم از طریق تامین کنندگان ردیف اول خود به دست می آورد و همه این اقدامات مطابق با تحریم ها هستند.

این هواپیماساز اروپایی گفته است که نیمی از نیاز کلی خود به تیتانیوم را به روسیه متکی است، در حالی که VSMPO-AVISMA یک سوم نیازهای بوئینگ را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید