به گزارش CNN فارسی ، پلتفرم بازی Roblox که به کاربران امکان می دهد آواتارهای خود را تولید کنند و بازی های ایجاد شده توسط بازیکنان دیگر را انجام دهند، مسلماً پرمخاطب ترین سهام متاورس است. سهام این شرکت از زمان عرضه مستقیم آن در بورس نیویورک در اوایل سال جاری تقریباً ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.
و با ارزش بازاری نزدیک به ۶۵ میلیارد دلار، Roblox اکنون بیش از غول‌های تثبیت شده بازی‌های ویدیویی Electronic Arts (EA) و Activision Blizzard (ATVI) ارزش دارد.
شرکت نرم‌افزار بازی Unity Software، یکی دیگر از بازیگران متاورس، به تازگی درآمدهای چشمگیری را گزارش کرده و سهام در این اخبار افزایش یافته است.

یونیتی همچنین اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد شرکت فناوری Weta Digital، یک استودیوی جلوه‌های بصری که توسط کارگردان «ارباب حلقه‌ها» پیتر جکسون تأسیس شده است را با بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار به منظور افزایش بیشتر پیشنهادات متاورس خود خریداری کند.
شرکت‌هایی از مالک Playboy PLBY Group و سازنده دوربین‌های بدنه Axon (AAXN) گرفته تا گروه موسیقی Warner Music و غول رسانه‌ای Disney (DIS) همگی در تماس‌های درآمدی در چند هفته گذشته درباره متاورس بحث کردند.

به عنوان مثال، PLBY به امکان مهمانی های مجازی با “Rabbitars” در عمارت متاورس Playboy اشاره کرد، در حالی که Axon از تهدید فزاینده کلاهبرداری، سرقت و سایر جرایم دیجیتال در دنیای مجازی صحبت کرد.
تحلیلگران در Manhattan Venture Research در گزارش اخیر خود گفتند: “متاورس در اوج تغییر شدید صنعت بازی و در نهایت سایرین است.”
غول‌های تراشه‌هایی مانند Nvidia (NVDA) و Qualcomm (QCOM) نیز آماده کسب درآمد از متاورس هستند، زیرا تراشه‌های ۵G و پردازنده‌های گرافیکی آنها به افزایش فشار به دنیای مجازی کمک می‌کند.
کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، روز سه‌شنبه در جریان یک ارائه سرمایه‌گذار گفت که این شرکت می‌خواهد «بلیط به سوی متاورس» باشد.
حتی یک ETF متاورس (معامله با نماد META) وجود دارد که Roblox و Unity و همچنین Nvidia و Qualcomm، Microsoft (MSFT)، آمازون (AMZN) و بله، Meta Platforms را در اختیار دارد.
Roundhill Ball Metaverse ETF در ماه گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است و در همان بازه زمانی در صدر بازار گسترده تر – و متا پلتفرم قرار گرفته است.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید