به گزارش CNN فارسی ، یک مراسم ازدواج  مفصل با حضور صدها مهمان خارجی در روسیه پس از سال ها برگزار میشود.
آخرین امپراطور روسیه ، نیکلاس دوم ، همسر و پنج فرزندش در تیرماه سال ۱۹۱۸ در یک انبار خانه بازرگانان در یکاترینبورگ ، شهری در ۱۴۵۰ کیلومتری (۹۰۰ مایلی) شرق مسکو ، توسط تیراندازی انقلابی کشته شدند.
جورج میخائیلوویچ ۴۰ ساله در مورد انتخاب سن پترزبورگ برای عروسی خود به وب سایت خبری Fontanka.ru گفت: “این اولین جایی بود که در روسیه به آنجا بازگشتیم.”
“این مکان  به خانواده ما گره خورده است.”
جورج میخایلوویچ در اسپانیا از دوشیزه بزرگ ماریا ولادیمیرونا روسیه-وارث خودخوانده تاج و تخت امپراتوری روسیه-و همسرش میخائیل پاولوویچ بزرگ روسیه ، متولد شد. او بیشتر عمر خود را در فرانسه و اسپانیا زندگی کرد.
پدربزرگش ، دوک بزرگ کریل ولادیمیرویچ ، در جریان انقلاب ۱۹۱۷ به فنلاند موفق شد از خشونت بلشویکی ها فرار کند. او و خانواده اش بعداً به اروپای غربی نقل مکان کردند.
جورج میخایلوویچ برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ به روسیه سفر کرد و اکنون در مسکو زندگی می کند و در تعدادی از پروژه های خیریه کار می کند.
بتارینی ۳۹ ساله سال گذشته به دین ارتدوکس روسیه گروید و نام ویکتوریا رومانوونا را بر خود نهاد کرده است .
خاندان رومانوف ۳۰۰ سال بر روسیه فرمانروایی کردند تا اینکه نیکلاس دوم در سال ۱۹۱۷ استعفا داد و روسیه را در مسیر انقلاب بلشویکی ، جنگ داخلی و ۷۰ سال حکومت کمونیستی قرار داد.
کلیسای ارتدوکس روسیه نیکلای دوم را در سال ۲۰۰۰ پس از نشان دادن به عنوان یک رهبر ضعیف توسط مقامات شوروی ، مقدس اعلام کرد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید