به گزارش CNN فارسی در رزمایش مشترک موسوم به «پیامبر اعظم» که روز سه‌شنبه ۳۰ آذر دومین روز خود را آغاز کرد، «پهپادهای تهاجمی نقطه‌زن» سپاه پاسداران آزمایش شد.

بر اساس گزارش سپاه‌نیوز، در رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور فرماندهان سپاه و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود، «پشتیبانی هوایی توسط بالگردهای تهاجمی با شلیک دقیق به سمت اهداف ثابت و متحرک به انجام رسیده است».

در این گزارش همچنین آمده است:‌ «در این مرحله از رزمایش، پهپادهای تهاجمی نقطه‌زن، اهداف ثابت و متحرک زمینی و دریایی را که بر اساس سختگیرانه‌ترین سناریوهای رزمایش جانمایی شده بودند با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.»

تمرین عملیات‌های ویژه و نفوذ در سطح عملیاتی و راهبردی، اجرای عملیات در شرایط جنگ بیولوژیک و تمرین یگان‌های پدافند هوایی تحت شبکه یکپارچه از دیگر اقدامات دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ عنوان شده است.

این رزمایش نظامی در حالی برگزار می‌شود که روز ۲۶ آذر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به همراه یک سناتور جمهوری‌خواه این کمیته، طرحی را برای جلوگیری از به‌کارگیری «پهپادهای مرگبار توسط ایران و دیگر گروه‌‌های تروریستی یا شبه‌نظامیان همسو» با جمهوری اسلامی ارائه کرد.

سناتور منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، در این زمینه گفت، اتکای رو به افزایش ایران به هواپیماهای بدون سرنشین، پهپادها، برای حمله به نیروها و منافع آمریکا در سراسر خاورمیانه و همچنین کشتی‌ها، تاسیسات بازرگانی، و شرکای منطقه‌ای تهدیدی جدی و فزاینده برای ثبات منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید