به گزارشCNN فارسی ، بحران جهانی انرژی ناشی از آب و هوا در حال بدتر شدن است و زنگ خطر را قبل از زمستان به صدا در می آورد ، زمانی که انرژی بیشتری برای روشنایی و گرمایش خانه ها مورد نیاز است. دولت های سراسر جهان در تلاش هستند تا تأثیرات مصرف کنندگان را محدود کنند ، اما اذعان دارند که ممکن است نتوانند از افزایش قیمت قبض جلوگیری کنند.

پیچیده تر شدن این تصویر فشارها را بر دولت ها برای تسریع گذار به انرژی پاک تر افزایش می دهد ، زیرا رهبران جهان برای اجلاس آب و هوایی بحرانی در ماه نوامبر آماده می شوند.

در چین ، خاموشی شدید برای ساکنان آغاز شده است ، در حالی که در هند نیروگاه های برق در جستجوی زغال سنگ هستند. در صورتی که مشتریان نتوانند بدهی خود را تسویه کنند ، حامیان حقوق مصرف کنندگان در اروپا خواهان ممنوعیت قطع و وصل هستند.
کادری سیمسون ، مسئول انرژی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که این شوک قیمت یک بحران غیرمنتظره در یک مقطع حساس است. “اولویت فوری باید کاهش تاثیرات اجتماعی و محافظت از خانوارهای آسیب پذیر باشد.” ”

در اروپا ، گاز طبیعی در حال حاضر معادل ۲۳۰ دلار در هر بشکه معامله می شود ، از نظر نفت – بیش از ۱۳۰ درصد از ابتدای سپتامبر و بیش از هشت برابر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته ، بر اساس داده های Independent Commodity Intelligence. است .
در شرق آسیا ، هزینه گاز طبیعی از ابتدای ماه سپتامبر ۸۵ درصد افزایش یافته و از نظر نفت به ۲۰۴ دلار در هر بشکه رسیده است. قیمت ها در ایالات متحده ، صادرکننده خالص گاز طبیعی ، بسیار پایین است ، اما همچنان به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته رسیده است.

نیکوس تسافوس ، کارشناس انرژی و ژئوپلیتیک در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی ، در یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن ، می گوید: “بسیاری از آن از ترس اینکه زمستان چگونه خواهد بود تغذیه می شود.” او فکر می کند که اضطراب باعث شده بازار از اصول عرضه و تقاضا جدا شود.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید