به گزارش CNN فارسی ، بایدن، در پی اظهاراتی در مورد مجوز واکسن کووید-۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله، از او پرسیده شد که آیا پرداخت‌هایی در این اندازه ممکن است افراد را تشویق کند تا به طور غیرقانونی وارد کشور شوند. رئیس جمهور در واکنش به این موضوع، این گزارش را “آشغال” خواند.
او گفت: «این درست نیست.در  سال ۲۰۱۸، دولت ترامپ سیاست «تحمل صفر» خود را اعلام کرد، که در آن وزارت دادگستری هر فرد بزرگسالی را که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کرد، پیگرد کیفری را آغاز کرد و پس از مخالفت های گسترده پایان یافت. این سیاست منجر به جدایی هزاران خانواده، از جمله آنهایی که دارای نوزاد چند ماهه بودندشد ، زیرا کودکان را نمی توان در زندان فدرال همراه با والدین خود نگه داشت.
یک منبع آگاه هفته گذشته به سی ان ان گفت که خانواده های مهاجری که به زور در مرز ایالات متحده و مکزیک تحت این سیاست از هم جدا شده اند، می توانند صدها هزار دلار غرامت به عنوان بخشی از مذاکرات حل و فصل بین وزارت دادگستری و وکلای خانواده ها دریافت کنند.

بیش از ۳۰۰۰ کودک در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مرز آمریکا و مکزیک از خانواده های خود جدا شدند. مشخص نیست چند نفر واجد شرایط پرداخت هستند.
یک منبع آگاه در آن زمان به CNN گفت که مذاکرات در حال انجام است و معلوم نیست رقم نهایی چه خواهد بود، و اشاره کرد که اعداد مختلفی در زمان های مختلف مورد بحث قرار گرفته است. غرامت مالی احتمالاً متفاوت است و همه حداکثر مبلغ مورد توافق را دریافت نمی کنند.
وال استریت ژورنال ابتدا گزارش داد که دولت فدرال در حال بررسی پرداخت ۴۵۰۰۰۰ دلار برای هر فرد متاثر از این سیاست است. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در سال ۲۰۱۹ یک دادخواست دسته‌جمعی به‌منظور دریافت خسارت به خاطر تلفات ناشی از جدایی‌ها بر خانواده‌ها تنظیم کرد، و وکلای مدافع خانواده‌ها ادعاهای جداگانه‌ای را ارائه کردند.
آنتونی رومرو، مدیر اجرایی ACLU روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت بایدن باید اشتباهات دولت ترامپ را اصلاح کند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید