به گزارش CNN فارسی , دولت در بیانیه ای که در اواخر ۹ سپتامبر منتشر کرد ، گفت که انتظار می رود این جزیره ، در ۱۰ کیلومتری ساحل کامبوج ، به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی افتتاح شود تا بعدا شرایط ادامه ی این کار سنجیده شود.

ویتنام ، که در حال حاضر به غیر از شهروندان و سرمایه گذارانی که مجبور به بازگشت به این کشور هستند , برای همه بازدیدکنندگان بسته است ، ویتنام تا حدی توانسته بود همه گیری کرونا را مهار کند ، اما در سه ماه گذشته با افزایش عفونت های ناشی از نوع دلتا دوباره این کشور با چالشی جدید مواجه شده است. نگوین وان هانگ ، وزیر گردشگری و فرهنگ ویتنام گفت: “همه گیری طولانی مدت به صنعت گردشگری آسیب جدی رسانده است.”
در این بیانیه آمده است که گردشگران کاملاً واکسینه شده با آزمایش منفی کرونا واجد شرایط بازدید از Phu Quoc خواهند بود و می توانند در پروازهای اجاره ای یا تجاری به این جزیره پرواز کنند.
ورود خارجیان به ویتنام از ۱۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ ، زمانی که درآمد گردشگری ۳۱ میلیارد دلار ، به ۳٫۸ میلیون نفر در سال گذشته کاهش یافت.
در عین حال ، قرنطینه در ماه های اخیر باعث شده است که شرکت ها فعالیت های خود را متوقف کنند. نیز تولید صنعتی در ماه اوت ۷٫۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است ، در حالی که صادرات ۵٫۴ درصد کاهش یافت و خرده فروشی ۳۳٫۷ درصد کاهش یافت.
وزارت گردشگری گفت که ویتنام قبل از افتتاح ، تمام ساکنان جزیره Phu Quoc را کاملاً واکسینه می کند و این که این جزیره هیچ گونه عفونت اجتماعی را گزارش نکرده است و از امکانات قرنطینه و درمانی کافی برای کووید ۱۹ برخوردار است.

کشور تایلند همسایه نیز تا حدی برای گردشگران خارجی بازگشایی شده است ، از جمله در جزیره تفریحی پوکت ، جایی که حدود ۷۰ درصد مردم واکسینه شدند.
نخست وزیر ویتنام این ماه اعتراف کرد که این کشور با نبردی طولانی در برابر ویروس کرونا مواجه شده بود ، که بیش از ۵۷۰،۰۰۰ نفر را مبتلا کرد و ۱۴،۴۰۰ نفر را از دست داد ،البته ابن نبرد برای ویتنام همچنان ادامه دارد.
.

دیدگاهتان را بنویسید