به گزارش CNN فارسی، وی در ادامه نوشت: ” وضعیت نیروهای اوکراین بدتر و ناامید کننده تر می شود، اما کشورهای غربی قصد ندارند رویکرد خود را به رویکرد دیپلماتیک تر تغییر دهند. در هر صورت، غرب برنده جنگ نیست. پیروزی قاطع در اوکراین ارزش خطرات یا هزینه های دستیابی به آن را ندارد. تحت هر گزینه حل و فصلی، رد کردن شرایط روسیه بسیار مشکل ساز خواهد بود، عزم و قاطعیت روسیه احتمالاً “پوسته نازک وحدت غرب” را خواهد شکست”.
این روزنامه نگار استدلال می کند که در عین حال، توافق دوجانبه بین مسکو و کی‌یف قادر به ایجاد صلح پایدار نیست. به نظر او، این درگیری را نمی توان به یک مناقشه ارضی بین همسایگان ساده مبدل کرد، زیرا تعهد فعلی ناتو برای گنجاندن اوکراین در ترکیب آن، علت اصلی بی ثباتی است.
در این میان، میخائیل نیژماکوف، تحلیلگر برجسته آژانس ارتباطات سیاسی و اقتصادی روسیه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را متهم کرد که می خواهد از کمک به کیف سود ببرد. وی تصریح کرد که رهبر آمریکا به هیچ وجه به رفاه مردم اوکراین فکر نمی کند و دولت او انگیزه های خاص خود را از جمله انگیزه های سیاسی داخلی را دنبال می کند. بنابراین، ارسال بسته کمکی جدید به اوکراین به معنای تامین تسلیحات از سفارشات موجود نیست، بلکه شامل تشکیل سفارشات برای ساخت آن برای صنایع دفاعی آمریکا است.
به گفته این کارشناس، حزب دموکرات در شرایط بحران اقتصادی در ایالات متحده، در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره، می تواند از این استدلال استفاده کند که کمک به کی‌یف به معنای ایجاد مشاغل جدید برای مردم است.
گفتنی است، روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا “حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند” نامید.
برای این منظور، برنامه ریزی شده است که “نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین” انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول “جنایت های خونین علیه غیرنظامیان” در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.

دیدگاهتان را بنویسید