به گزارش CNN فارسی ، پلی استایرن فوم دار ارزان، مقاوم در برابر آب و عایق، ماده مورد استفاده برای بسته بندی در بازارها و فروشگاه های مواد غذایی در سراسر جهان است. اما به راحتی از هم جدا می شود و همان ویژگی هایی که آن را برای تازه و خنک نگه داشتن غذا عالی می کند، آن را به ویژه برای اکوسیستم های دریایی بد می کند.
به همین دلیل است که یک استارت آپ مستقر در فیلیپین روی جایگزین مقرون به صرفه ای کار می کند که می گوید برای محیط زیست و برای تولیدکنندگان مواد غذایی که با حاشیه سود کم کار می کنند بهتر است.

فورتونا کولز که در سال ۲۰۱۸ توسط یک جفت دانشجوی دانشگاه استنفورد تأسیس شد، فرصتی برای استفاده از منبع فراوان دیگری از زباله در فیلیپین یافت
فیلیپین یکی از تولیدکنندگان برتر نارگیل و محصولات نارگیل در جهان است و هر ساله حدود ۹ میلیارد پوسته آن سوزانده یا در مزرعه رها می شود، جایی که تجزیه زیستی آنها ممکن است سال ها طول بکشد.

 

جولیوس بوکاتورا، مدیر عملیات Fortuna Cools می گوید: این دوام به پوسته نارگیل برخی از خواص عایق مانند پلی استایرن را می دهد.
این استارت‌آپ با همکاری شرکت Coco Technologies، فناوری را برای تبدیل پوسته نارگیل به خنک‌کننده‌های عایق توسعه داد. ابتدا پوسته ها به الیاف تقسیم می شوند، در هوا خشک می شوند و سپس به تخته های ضخیم فشار داده می شوند که درب جعبه و کناره ها را تشکیل می دهند.
بوکاتورا می‌گوید این جعبه‌های نارگیل یک برد مضاعف هستند، زیرا درآمد اضافی را برای ۳۰ کشاورز نارگیل محلی که با آنها کار می‌کنند فراهم می‌کند. به گفته این شرکت، هر جعبه حدود ۲۰ دلار قیمت دارد – حدود دو تا سه برابر قیمت کولرهای پلی استایرن – اما شرکت می گوید که جعبه تا یک سال دوام می آورد و در سه ماه اول هزینه خود را پرداخت می کند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید