به گزارش CNN فارسی ، صحبت‌های ثروتمندترین افراد جهان همواره برای اکثریت مردم جالب توجه بوده است چرا که آنها از نظر مردم انسان‌های موفقی محسوب می‌شوند. ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان کسی جز ایلان ماسک معروف نیست. این شخصیت کارآفرین برجسته که موسس تسلا و اسپیس ایکس است، به تازگی مصاحبه جالبی کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آقای ماسک از جمله افراد موفقی است که به گفته خودش سختی‌های زیادی کشیده تا توانسته طعم خوش موفقیت را بچشد. وی که متولد آفریقای جنوبی است در این مصاحبه به دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس اشاره کرده و بیان داشته در مورد این دو کمپانی خود، متفکرانه و هدفمند کار می‌کند.

ایلان ماسک از هر دقیقه تفکر یک میلیون دلار درآمد دارد!

یکی از مثال‌هایی که ماسک برای کار متفکرانه می‌زند، جلسه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای است که توانسته طی آن جلسه حدود ۱۰۰ میلیون دلار به سود شرکت خود به جیب بزند. موسسه TED یکی از موسساتی است که به مصاحبه و گفتگو با افراد موفق و کارآفرین‌های برجسته می‌پردازد. در ادامه جزئیات مصاحبه ایلان ماسک را با کریس اندرسون می‌خوانیم.

موسس تسلا و شرکت حمل و نقل فضایی اسپیس ایکس در صحبت‌های خود با اندرسون می‌گوید، آنچه خوابیدن را سخت و دشوار می‌کند این است که هر ساعت و یا حتی هر دقیقه خوب فکر کردن درباره این دو شرکت می‌تواند تأثیر زیاد و بسزایی روی آنها داشته باشد. ماسک خاطرنشان می‌کند که تمام تلاش وی این است تا حد امکان روی این دو کمپانی فکر کند. وی می‌گوید:

 تسلا در حال رسیدن به نقطه‌ای است یا احتمالاً اواخر امسال به نقطه‌ای می‌رسد که هر دقیقه تفکر خوب و با کیفیت بالا، یک میلیون دلار بر آن تأثیر دارد که دیوانه‌کننده است. اگر تسلا دو میلیارد دلار در هفته درآمد داشته باشد، روزی ۳۰۰ میلیون دلار می‌شود. مثال‌های زیادی وجود دارد، مثلا من توانستم در یک جلسه نیم ساعته ۱۰۰ میلیون دلار نتیجه مالی شرکت را بهبود ببخشم.

از دیگر محورهای گفتگوی ماسک با رئیس موسسه تد، برنامه و چشم انداز وی برای مأموریت همراه با خدمه به مریخ بوده است. به گفته ماسک، او قصد دارد مطمئن شود که آینده‌ای خوب و خوشایند در انتظار بشریت است و معتقد است که برای درک ماهیت و چیستی جهان، معنای زندگی، چرایی بودن در جهان و چگونگی رسیدن به این نقطه و خیلی سوالات دیگر باید دامنه و مقیاس آگاهی‌مان را بالا ببریم.

ادامه گفتگوی ماسک به فناوری بزرگی که قرار است در آینده از آن رونمایی شود، ختم شد. به گفته او احتمالا تا سال ۲۰۵۰ در هر خانه‌ای یک ربات انسان نما وجود خواهد داشت. به عقیده ماسک مردم نمی‌دانند که این ربات‌‌های انسان نما بزرگترین تکنولوژی بعدی خواهند بود. برنامه ماسک برای بخش توسعه و تولید خودروهای خودران تسلا استفاده گسترده از ربات‌ها به جای انسان است و آن طور که این مولتی میلیاردر توضیح می‌دهد، در آینده‌ای نه چندان دور در هر خانه‌ای ربات‌های انسان نما حضور خواهند داشت. او اضافه می‌کند:

اکثر خانه‌ها تا سال ۲۰۵۰ دارای یک ربات خانگی خواهند بود، اگرچه بهبود هوش مصنوعی همچنان مانع اصلی است. مدتی طول کشید تا متوجه شدم برای حل مسائل فناوری خودران، شما واقعاً نیاز به حل مسائل هوش مصنوعی در دنیای واقعی دارید و در مرحله‌ای که شما مشکلات هوش مصنوعی را در دنیای واقعی برای یک ماشین که در واقع یک ربات روی چهار چرخ است، حل می‌کنید سپس می‌توانید آن را به یک ربات روی دو پا نیز تعمیم دهید.

برخی از شرکت‌های پیشرو در ساخت ربات‌های انسان نما مانند بوستون داینامیکز نشان داده‌اند که می‌شود ربات‌های این چنینی ساخت اما ماسک معتقد است در حال حاضر تا ساخت ربات‌هایی که بتوانند هوش مصنوعی پیشرفته‌ای داشته باشند و در کارهای خانه کمک کنند فاصله زیادی داریم.

موسس شرکت تسلا و اسپیس ایکس توضیح می‌دهد که در حال حاضر تنها به هوش کافی برای این ربات‌ها نیاز داریم تا بتوانند در دنیای واقعی هم راه بروند و حرکت کنند و هم کارهای مفید را با بدون اینکه به آنها دستور واضح دهیم انجام دهند. وی در خلال گفتگوی خود گفته:

این همان دو چیزی است که “تسلا” در آنها بسیار خوب است. بنابراین ما اساساً فقط نیاز داریم که محرک‌ها و حسگرهای تخصصی مورد نیاز یک ربات انسان‌نما را طراحی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید