به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مقامات نیروی دریایی آمریکا تاکید کردند که طی ماه‌های آینده به ایجاد و گسترش این واحد پهپادی در منطقه خاورمیانه که جریان انرژی از آن برای کل جهان مهم است، اقدام می‌کنند.

براد کوپر، جانشین فرمانده ناوگان پنجم آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده در تلاش است تا سامانه‌های متعدد نظامی در حوزه دریایی، هوایی و زیر دریا در منطقه مستقر کند.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری «فرانس پرس» گفت: «واحد جدید یک نیروی عملیاتی غیر متعارف است که با هدف ادغام سیستم‌های پهپادی و هوش مصنوعی با عملیات‌های دریایی ناوگان پنجم طراحی شده است.»

وی افزود، وقتی از سامانه‌های جدید غیر متعارف نظامی سخن می‌گوییم منظور این است که این سامانه‌ها، توانایی انجام عملیات‌های همزمان هوایی، دریایی و زیر دریا را از راه دور دارا هستند.

وزرای خارجه گروه هفت، ماه گذشته ایران را در حمله به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» مسئول دانستند. در این حمله پهپادی که ۲۹ اوت اتفاق افتاد، یک سرباز بازنشسته بریتانیایی و یک شهروند اهل رومانی کشته شدند.

ایران همچنین به ربودن یک کشتی باری در خلیج عمان در ماه اوت گذشته متهم شده است.

سنتکام، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه، در بیانیه‌ای تاکید کرد که این نیروی پهپادی جدید با هدف ایجاد «همکاری‌ها و ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای» ایجاد شده است.

سنتکام دیگر اهداف این واحد جدید نظامی را «افزایش هوشیاری در حوزه رزم دریایی» و «افزایش بازدارندگی» در مقابل تهدیدات عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید