به گزارش CNN فارسی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۱۰ مرداد (اول اوت) در راستای تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی شش شرکت خارجی از کشورهای چین، سنگاپور و امارات متحده عربی را به فهرست سیاه اضافه کرد.

علاوه بر آن یک نفتکش چینی نیز به دلیل دور زدن تحریم‌های نفت و صنایع پیتروشیمی ایران به لیست سیاه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده افزوده شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، شرکت تجاری اماراتی “بلو کاکتوس” به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه “هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس” در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین آمده است که این وزارتخانه شرکت‌های کشتیرانی “گلدن واریور” چین، مدیریت کشتیرانی “پایونیر” سنگاپور، شرکت‌های بازرگانی پتروشیمی “زنفر”، “فارول کانیون” و “شِکوفئی اینترنشنال” هنگ‌کنگ را مورد تحریم قرار داده است.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده شرکت‌های پایونیر همراه با گلدن واریور در زمینه “حمل و کمک‌های لجستیکی غیرقانونی برای محصولات نفتی و گاز مایع ایران” فعالیت داشته‌اند.

طبق داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا تانکر حمل گاز مایع “ال‌پی‌جی” “گولدن هاروِست”، متعلق به شرکت “گلدن واریور” چین که با پرچم پاناما حرکت می‌کند نیز مورد تحریم قرار گرفته است.

این اقدام وزارت خزانه‌داری باعث می‌شود که دارایی این شرکت‌ها در آمریکا مسدود شود و شهروندان آمریکایی نتوانند با این شرکت‌ها همکاری کنند. معامله و هرگونه تجارت با شرکت‌های تحریم‌شده ممنوع اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید