به گزارش CNN فارسی ، ناتالی باتالها، استاد نجوم و اخترفیزیک در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، رشد و تغییر حوزه علم سیارات فراخورشیدی را از آن اکتشافات اولیه مشاهده کرده است. باتالها به عنوان محقق و دانشمند در ماموریت کپلر خدمت کرد. کپلر اولین ماموریتی بود که قادر به جستجوی سیارات هم اندازه زمین در اطراف ستارگان دیگر بود و علم سیارات فراخورشیدی را متحول کرد.
سپس کپلر پرتاب شد و یک گلوگاه از نظر حساسیت را شکست. ما صدها سیاره را در یک زمان کشف می‌کردیم. (تلسکوپ جیمز وب) این لنز جدید را برای مطالعه تنوع سیارات فراخورشیدی به ما می‌دهد. ما در حال ورود به سومین دوره سیاره فراخورشیدی هستیم.

تاکنون، مطالعه سیارات فراخورشیدی ، زمین دیگری را نشان نداده است، و حتی با پرتاب آتی تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه دسامبر، بعید است. این رصدخانه به درون اتمسفر سیارات فراخورشیدی که به دور ستاره های بسیار کوچکتر از خورشید ما می چرخند، نگاه خواهد کرد.
کلاوس پونتوپیدان، دانشمند پروژه وب در فضا، گفت: «یکی از جنبه‌های کلیدی وب این است که بفهمیم آیا آنها واقعاً حداقل برخی از ویژگی‌های قابلیت سکونت را دارند یا خیر، اما این به این معنی نیست که کاملا مانند سیاره ی زمین باشند:»

اما سیاراتی که مورد مطالعه قرار خواهد گرفت، می‌توانند با یک ایده جالب مرتبط باشند: اگر زندگی در خارج از زمین متفاوت باشد، چه میشود؟ و این چیزی است که جانشینان این تلسکوپ می توانند در دهه های آینده بررسی کنند.
جیل تارتر، ستاره شناس و مدیر سابق مرکز تحقیقات SETI که در حال حاضر دارای کرسی بازنشسته برای تحقیقات SETI است، گفت: «واقعاً سیاره B برای ما وجود ندارد. “تا زمانی که راهی برای حل همه مسائل جهانی که در اینجا با آن مواجهیم پیدا نکنیم و آن چالش ها را کاهش ندهیم هم این موضوع ادامه دارد، هر کجا که برویم همان مشکلاتی را ایجاد خواهیم کرد که اینجا روی این سیاره انجام داده ایم و هیچ راه فراری از این قضیه وجود ندارد.”
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید