به گزارش CNN فارسی، رییس سازمان نظام پزشکی روز پنج‌شنبه در همایش روز پزشک در همدان، با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات بهداشت و اقتصاد سلامت نقصان وجود دارد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقصان‌های ارائه خدمات که ناشی از سیاست نادرست یا عدم اجرای سیاست درست است، خلط مبحث می‌کنند و آن‌ها را به پای جامعه پزشکان می‌نویسند.

رییس سازمان نظام پزشکیان با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای این اقدامات نمایندگان و برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در چند سال آینده پزشکی نخواهیم داشت و در رشته‌های بسیار ضروری نیز جراح نداریم.

رییس‌زاده افزود: اگر وضعیت به همین روال پیش رود مجبور می‌شویم برای برخی درمان‌ها با چند برابر هزینه، بیماران را به خارج از کشور بفرستیم یا با یک عقب گرد ۴۰ ساله واردات پزشک از هند، پاکستان و فیلیپین داشته باشیم.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ما هشدار و گوشزد می‌دهیم و اعلام می‌کنیم اما درمان آن با مسئولان است، گفت: چون ما را به تعارض منافع متهم کرده‌اند، بنابراین فقط هشدار می‌دهیم و خود مسئولان آن را تحلیل کنند.

رییس‌زاده تاکید کرد که سازمان نظام پزشکی مدعی است که در دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوانین درست اجرا نشده و باعث ایجاد گرفتاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید