شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، ولی‌عهد ابوظبی از پایان بحران کرونا و بازگشت زندگی عادی به امارات خبر داد.

بن زاید، چهارشنبه، ۶ اکتبر، در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: «امروز بحران کرونا در امارات پایان یافت و درس‌ها و تجارب زیادی از این بحران آموختیم. خدا را شاکریم که زندگی در امارات به حالت عادی بازگشت.»

ولی‌عهد ابوظبی ادامه داد: «ممکن است برخی عادت‌ها مانند شرایط کاری و آموزشی تغییر کنند اما ضروری است روند زندگی ما به حالت طبیعی و عادی بازگردد.»

او افزود: «این بحران را با پرداخت هزینه‌هایی پشت سرگذاشتیم اما در همان حال تجارب بسیاری نیز کسب کردیم.»

مقامات اماراتی ماه گذشته استفاده از ماسک را در برخی اماکن عمومی لغو کردند اما خواستار ادامه فاصله‌گذاری اجتماعی به اندازه ۲ متر شدند.

پیشتر استفاده از ماسک در هنگام ورزش در اماکن عمومی، خودروهای شخصی، ساحل دریا و استخرهای رو باز، افراد تنها در مکان‌های سقف‌دار، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، مراکز بهداشتی و درمانی و هنگام معالجه لغو شده بود.

همزمان مرکز ثبت آمارهای رسمی کرونا در امارات اعلام کرد که روز گذشته تنها ۱۸۹ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شدند. این آمار کمترین تعداد مبتلایان از تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۲۰ است که ۱۷۹ نفر به کرونا دچار شده بودند.

آمارها در امارات نشان می‌دهد که ۹۹ درصد بیماران کرونایی در این کشور به سلامت درمان می‌شوند.

هم‌اکنون ۸۴٫۲ درصد ساکنان امارات واکسن دریافت کردند. کل مبتلایان کنونی در این کشور هم به عدد ۴۹۵۹ نفر کاهش یافته که همه آنها در مراکز درمانی تحت معالجه قرار دارند و وضعیت همگی آنها خوب توصیف شده است.

مرکز ملی آمار امارات نیز اعلام کرد که در هفته منتهی به روز دوشنبه ۴ اکتبر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲٫۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافت و تعداد مرگ ناشی از این بیماری هم به صفر رسید.

این مرکز همچنین گزارش داد، تعداد افرادی که تست آنها مثبت است به ۰٫۱ درصد از کل تست‌شدگان کاهش یافت. این شرایط امارات را جز بهترین کشورهای جهان در نحوه کنترل و تعامل با این بیماری همه‌گیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید