به گزارش CNN فارسی ، اف‌بی‌آی افزود سخت‌افزاری که در این حادثه تحت تاثیر قرار گرفته بود، فورا از سیستم خارج شده است.

اف‌بی‌ای در بیانیه خود از مردم آمریکا خواست نسبت به ایمیل‌هایی که فرستنده آنها مشخص نیست، احتیاط کرده و موارد مشکوک را به آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها گزارش دهند.

پیشتر بلومبرگ به نقل از سازمان اسپم‌هاس پراجکت، که در زمینه ردگیری ایمیل‌های ناشناس فعالیت می‌کند، گزارش داد که گروهی از هکرها از یک سیستم خارجی ایمیل‌های اف‌بی‌آی، ده‌ها هزار ایمیل ارسال کرده‌اند، و احتمال حمله سایبری به این سازمان وجود دارد.

اسپم‌هاس پراجکت کپی یکی از این ایمیل‌های جعلی را در توییتر منتشر کرده که عنوان آن «فوری: عامل تهدیدآمیز در سیستم» است و ذیل آن نیز نام وزارت امنیت داخلی درج شده است.

مقام‌های آمریکا در ماه‌های گذشته بارها درباره تهدید سایبری از سوی کشورهایی نظیر روسیه، چین و ایران هشدار داده‌اند.

روز جمعه سی‌ان‌ان گزارش داد که اف‌بی‌آی در توصیه‌نامه‌ای به کسب‌وکارهای آمریکایی هشدار داده است که هکرهای ایرانی به دنبال اطلاعات سرقت‌ شده از شرکت‌ها در فضای مجازی هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اف‌بی‌آی در این توصیه‌نامه‌ هشدار داد که هکرهای ایرانی در وب‌سایت‌های جرایم سایبری در دارک وب در حال تحقیق درباره اطلاعات سرقت شده از شرکت‌های آمریکایی و سازمان‌های خارجی هستند.

طبق توصیه‌نامه اف‌بی‌آی، هکرهای ایرانی قصد دارند در تلاش‌های آتی خود برای حمله سایبری به شرکت‌های آمریکایی و نهادهای خارجی از این اطلاعات به سرقت رفته استفاده کنند.

این توصیه‌نامه خاطرنشان کرد که هکرهای ایرانی به فعالیت در تالارهای گفت‌وگو در دارک‌وب، که کلاهبرداران اینترنتی در آنها ایمیل‌ها و اطلاعات مربوط به ساختاربندی شبکه‌های قربانیان خود را می‌فروشند، علاقمند شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید