به گزارش CNN فارسی، بانک اسپانیایی سانتاندر در روز کریسمس به اشتباه ۱۳۰ میلیون پوند (۱۷۵ میلیون دلار) را به حساب ۷۵ هزار نفر و کسب و کار در بریتانیا واریز کرده است.

این موسسه وام دهنده اسپانیایی اکنون به سرعت در حال تلاش برای بازیابی وجوه از دست رفته خود می باشد. این اشتباه در ۲۵ دسامبر رخ داد و طی آن پرداخت از ۲۰۰۰ حساب تجاری دو بار صورت گرفت.

سخنگوی بانک سانتاندر گفت: ما متأسفیم که به دلیل یک مشکل فنی، برخی از پرداخت‌های مشتریان شرکتی ما به اشتباه در حساب‌های گیرندگان تکرار شد.

وی افزود: در پی (این اشتباه)، موجودی حساب هیچ یک از مشتریان ما صفر نشد و ما با بسیاری از بانک ها در سراسر بریتانیا سخت کار خواهیم کرد تا تراکنش های تکراری را در روزهای آینده بازیابی کنیم.

بر اساس گزارش‌ها، این وجوه به حساب‌هایی در بانک‌هایی مانند بارکلیز، اچ‌اس‌بی‌سی، نات‌وست، بانک تعاونی انگلیس و ویرجین مانی بریتانیا واریز شد.

سانتاندر همچنین اعلام کرد که انتظار می رود وام دهندگان “به دنبال بازیابی پول از حساب های مشتریان خود باشند” و تاکید کرد که ممکن است مستقیماً با افراد تماس بگیرد تا این پول را پس بگیرند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که اگر مشتریان قبلاً وجوه را خرج کرده باشند، موسسات مالی چه واکنشی نشان خواهند داد، زیرا بازگرداندن پول ممکن است آنها را به سمت اضافه برداشت سوق دهد.

بانک سانتاندر با ۴۵۰ شعبه در سراسر بریتانیا ۲۰ هزار کارمند بریتانیایی را در استخدام خود دارد. این بانک ۲۰۹ میلیارد پوند به صورت وام و ۲۰۱ میلیارد پوند وجوه مشتریان را مدیریت می کند.

گزارش شده است که این پرداخت‌های تصادفی از ذخایر خود سانتاندر بوده است، به این معنی که مشتریان آن تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید