به گزارش CNN فارسی بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های روسی روز سه‌شنبه ۲۷ مهر (۱۹ اکتبر) دو بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه اسکورت کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در فیس‌بوک منتشر شد اعلام کرد دو جنگنده سوخو ۳۰ روسی، دو بمب افکن استراتژیک بی-۱بی آمریکا را در دریای سیاه همراهی کرده و خلبانان آمریکایی را که به سمت مرزهای روسیه در حرکت بودند، وادار به تغییر مسیر کردند.

اخیراً  فعالیت هواپیماهای جاسوسی و پهپادهای خارجی در نزدیکی مرزهای کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. وزارت دفاع روسیه بارها از شرکای غربی خواسته است که از چنین اقداماتی دست بکشند  اما آنها به این تقاضا ها واکنشی نشان نداده اند.

علاوه بر این در این هفته حادثه ای با ناوشکن آمریکایی Chafee در دریای ژاپن رخ داد. این ناوشکن  به آبهای سرزمینی روسیه نزدیک شد و تلاش کرد از مرز عبور کند  اما کشتی بزرگ ضد زیردریایی ناوگان روسیه در اقیانوس آرام “آدمیرال تریبوتس” (“Admiral Tributs”) جلوی این نقض را گرفت . پنتاگون از اظهارنظر درباره این حادثه خودداری کرده است. در مسکو ، اقدامات خدمه ناوشکن آمریکایی را نقض فاحش قوانین بین المللی نامیدند.

پس از دور شدن هواپیماهای نظامی خارجی از مرز دولتی فدراسیون روسیه، جنگنده های روسی به سلامت به پایگاه خود بازگشتند.

دیدگاهتان را بنویسید