به گزارش CNN فارسی ، این خواننده ۳۹ ساله پاپ که از سال ۲۰۰۸ تحت کنترل پدرش ، جیمی اسپیرز قرار داشت ، تقریباً تمام استقلال شخصی خود را از دست داد. او ثروت ۶۰ میلیون دلاری خود و تصمیمات مربوط به مراقبت های بهداشتی خود را کنترل نمی کند. و در یکی از هولناک ترین جزئیات سرپرستی ، او کنترل بدن و توانایی بچه دار شدن را از دست داد.

هنگامی که اسپیرز در ماه ژوئن در دادگاه حاضر شد ، به قاضی گفت که از افرادی که تحت مراقبت او هستند درخواست کرده است که اجازه دهند IUD را خارج کند تا بتواند فرزند سوم داشته باشد. او در شهادتی احساسی گفت که آنها درخواست او را رد کردند: “این تیم به من اجازه نمی دهد به پزشک بروم تا آن را بیرون بیاورم زیرا آنها نمی خواهند من دیگر بچه دار شوم.”
روز چهارشنبه ، یک قاضی با حذف جیمی اسپیرز از سرپرستی ، موافقت کرد و بریتنی اسپیرز را یک قدم به دست آوردن آزادی خود نزدیک کرد. اما این پایان سرپرستی نیست – و حتی پایان دادن به سرپرستی باعث نمی شود بریتنی اسپیرز کاملا آزاد شود. بیش از یک دهه است که وی از شخصی ترین آزادی ها محروم شده است: ( آزادی انتخاب فرزندآوری )
و او تنها نیست. واقعیت آشکار این است که زنان در ایالات متحده از خودمختاری کامل باروری برخوردار نیستند و هرگز از آن برخوردار نبوده اند. مبارزه اسپیرز علاوه بر روشن ساختن واقعیت های محافظه کاری برای بسیاری از کسانی که شهرت او را ندارند ، به فاجعه اخلاقی این محدودیت ها کمک می کند ، به ویژه در زمانی که حقوق باروری زنان مورد تجاوز مجدد قرار می گیرد.
مباحث معاصر حقوق باروری معمولاً بر تصمیم برای خاتمه حاملگی متمرکز است نه شروع آن. این شاید یکی از دلایلی باشد که درخواست های اسپیرز توجه زیادی را به خود جلب کرده است: او برای حق داشتن فرزند دعوا می کند. اما برای مخالفان استقلال باروری زنان ، سقط جنین ، کنترل بارداری و آزادی جنسی مدتهاست که با هم ارتباط دارند – اگر زنی بتواند توانایی خود را برای باردار شدن و باردار ماندن کنترل کند ، کنترل بیشتری بر رابطه ی جنسی با تعداد دفعات و با چه افرادی را دارد. .
پرونده اسپیرز بسیار بزرگ است: او تجسم تمام آزادی های ضعیفی است که زنان در ایالات متحده برای دستیابی به آن تلاش کرده اند.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید